Fan sicket liv vissa har...

image9


Helt otroligt att vissa klarar av att leva ett liv som är som ett helvete.
Då allt man gör är vatten värt.
Hur orken finns kvar när nån vrider ur allt gott och
vänder det emot en till nåt ont.
Att aldrig känna att man duger, att alltid få höra att man aldrig ställer upp
eller att man aldrig försöker, fast det är precis vad personen gör.
En sjuklig svartsjuka och ett enormt kontrollbehov som vakar över en
dag som natt... snacka om att man inte kan må bra inombords.

En sån person kan inte ta emot komplimanger som ska stärka självkänslan och
självförtroendet. Hur ska man kunna känna sig älskvärd när allt man gör
för sin"familj" bara är skit?
Hur ska man kunna vända allt eller komma ur den onda cirkeln?


En sån person borde få höra hur bra den är, hur fina alla gärningar är,
och bli uppmärksammad på att personen är underskattad.
Även om personen vet att det bara är EN person som tycker så illa om allt,
så är de fan så illa.
 
Därför tänker jag idag, hålla käften om hur jag mår, för de finns fan de som har
de så jävla mycket värre.



När allt känns skit...

Även fast jag känner mig misslyckad, känner jag mig stolt över att ha lyckats att försöka ta i tu med det som är jobbigt.

Även om jag känner mig svag, så är jag stark som fortfarande kämpar på.

Även om jag känner mig Oälskad, så talar mina vänner om för mig att de älskar mig.

Även om jag känner mig ensam, så har jag alltid någon att ringa.

Även om jag gråter, så vet jag att någon gång slutar tårarna rinna.

Även om jag saknar trygghet, så finner jag den i mina vänner.

Även om jag är kramsjuk, så har jag alltid någon att krama.

Även om jag tröttnat på livet, finns det alltid någon som vägleder mig upp på vägen igen .

Även om jag börjar deppa ihop, så kommer någon märka det och hjälpa mig ur det.

Även fast jag inte orkar mer, så tankas jag med styrka omedvetet.

Även fast jag inte vill ha någon annan än dig just nu, så kommer jag förr eller senare släppa in
någon annan in på livet.

Även om jag inte tror på mig själv, så vet jag att andra gör det.

Även om jag inte tror det kommer gå bra för mig, så sägs det att det kommer det visst att göra!


                                                                 Av: Mig


Kommentarer
Postat av: Krille

Verkar onekligen som ett jobbigt liv.
ingen förtjänar att ha det så.
Fin dikt du skrivit!

2007-10-12 @ 16:49:52
Postat av: Findus

Fan, livet är så jävla orättvist. Stackars den som har de så, nån du känner väl?

Allt bra med dig annars? ska kolla vad du mer har för inlägg i din blogg.

Bra dikt, duktig du är gumman på att få i hop det!
Hoppas personen läser detta inlägg. Den borde veta vilken fin vän den har som bryr sig!

Kramar

2007-10-12 @ 18:26:04
Postat av: LINDA

Så fin dikt gumman! Jag är så glad att ha dej som vän. Man vet att du alltid ställer upp i vått o torrt o jag gör för dej med smulan! Du är guld värd, o den som inte upptäckt det än har missat mycket! Massa kärlek! Puss

2007-10-13 @ 16:55:33
Postat av: Nora

Sööööt du är vännen!! Du är underbar Linda! Gillar dig starkt ska du veta! Syns i morgon.
Massa kärlek !!Pöss

2007-10-14 @ 19:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0