Fingertoppar som sakta vandrar...

Fingertoppar som sakta i ditt ansikte vandrar,
läppar som snuddar din kind och mitt emot din mun stannar.
Nästippar som nuddar och sakta viker bort,
kind mot kind vi kelar men bara lite kort.
En oskuldsfull blick jag sugs in i,
där våra tankar blottas och det känner vi.
Kan inte blicken bort rubba,
vill fortsätta titta och grubbla.
Jag undrar vad tänker Du på?
I dina ögon jag ser oss två.
Jag såg nåt jag kankse inte borde,
men det var precis vad jag gjorde.
Vaknar upp i verkligheten igen och kramar om Dig,
och fick känslan av att Du såg det samma i mig.
Jag blev generad, varm och rädd,
men Du gav mig blicken "ingen skada skedd"

Av: Mig -30/11-04
Till: Erik B


Kommentarer
Postat av: J.R

Mycket fint skrivet! Gillar dina dikter.

2008-01-15 @ 20:06:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0