Var på Tjörn i helgen!

Då var det äntligen dags för en uppdatering av bloggen!

I helgen var jag hemma på Tjörn hos mamsen och pappsen!

Träffade den nya vovven som va jättegoe, men lite knäpp var hon men på ett gulligt sätt!

Sorry mamma, jag vet att Molly är din nya ögonsten men som sagt, hon va goe också!!

Det är så skönt att vara hemma. Då excisterar inte smink å snygga kläder inte, nej nej, när man är hemma ser man ut som en slusk! Haha !! MYSKLÄDER ÄR OBLIGATORISKT!


På Fredagen var jag och snackade med jobbet där jag ska jobba i sommar och det är nu helt klart och det känns redan som att det kommer att bli en bra sommar. Lönen var även bättre där än va jag har här när jag jobbar inom vården, vilket var ett stort plus!

Ska jobba på ett gruppboende som ligger ca 3 km ifrån där mamma och pappa bor så de är ju perfekt!


Efter mötet med henne där på jobbet åkte jag till möte nr 2 i Uddevalla då jag satt med biståndsbedömare och sjuksköterska och diskuterade. Mötet var mycket givande och bra. Vi kom fram till bra beslut och alla var nöjda och glada. Biståndsbedömaren var min före detta chef sen den tid jag jobbade på "myråsen" på gruppboende.

Efter mötet käkade vi middag, då det bjöds på fläskfilé och potatisgratäng med brunsås med massa god svamp i. ( som givetvis är plockad på Tjörn) Till dessert fick vi rabarberpaj men vaniljsås.


rabarberpaj

Jag åt som en häst och givetvis var inget laktosfritt så de slutade med att jag låg dubbelvikt på mitt rum sen när vi kom hem med magknip. Men de var verkligen värt det må jag säga.

Senare på kvällen gick jag över till grannarna och drack några öl och tjöta lite skit!

Tur att man har dem så nära! Längtar sååå till i sommar då de ska ha logfest igen! Låter la asbonnigt, men fan va roligt det är! Så det så!


På lördags förmiddag satt jag och spelade massa piano och skrev två nya blivande låtar..de är inte riktigt klara men nästan. På kvällen va ja chafför för mamma och pappa som skulle iväg på middag, så när jag lämnat dem så for jag hem och skulle laga mat. Kollade igenom alla frysar och kylskåp men de enda som jag hittade som ja var sugen på var ärtsoppa.. men det kunde jag inte tillåta mig själv att käka när jag hade möjlighet att välja och braka av hur mycket gott som helst. Men jag kunder verkligen inte bestämma mig! Då ringde min käre vän Kallekalle, som är en vän sedan gymnasiet, bjöd lite hasigt å lustigt hem honom och bjöd honom på en asgod middag bestående av lax, hollandesås, färska räkor och potatis..

Mmm mm mm säger jag bara! Sedan käkade vi upp pappas hembakta morotskaka som är galet god. Kollade på tv å tjötade. Sen gick han och la sig för han skulle upp klockan 04.45 så då fick jag sysselsätta mig själv lite i väntan på att mamma och pappa skulle höra av sig för skjuts hem.

Dagen därpå kom min älskling Frida (men hon kallas Eda, från Torsk på Tallin filmen ). Hon hade givetvis med sig sin söta son Joel! När jag träffade henne och Joel sist var han 9 dagar gammal, och nu var han 9 månader och vägde 10kg! Herregud vad tiden går fort!

Sist jag såg honom såg han ut såhär

Och nu 9 månader senare ser han ut så här

Efter att ha suttit innen och lekt med Joel och jag spelat piano med honom tog vi en promenad ut i regnet där våra diskussioner fortsatte!


Senare på kvällen for jag ner till Göteborg för att hämta upp Maria som varit där på besök...

Vi hade de riktigt sköjj i bilen upp till karlstad, mycket killsnack blev det haha..


När jag kom hem gick jag ut med Akhela sedan dog jag. Dagen där på var jag fortfarande död och vaknade inte till liv förrän på tisdagen då jag dessutom försov mig men kom bara en kvart försent. Lektionen var ändå inget givande.

Fick varsitt gossedjur och så skulle vi använda fantasin och göra en saga som hade en början, en händelse och ett lyckligt slut. Vår saga vart inte så barn tillåten först innan vi skärpte oss.. haha.

I går kväll gick jag till Norrby en sväng och satt där och försökte förstå mig på något döda döda spel, men jag dödade bara fel gubbar.. Jesus var där också. Det var han som vunnit spelet på Hotspot dagen. Hur som helst va det i alla fall trevligt att umgås lite å leka med jesus dator och ta sjuka kort haha.


Idag har jag haft ännu en ickegivande lektion! *suck* men men..

Träffade Malin Hedin idag i skolan, vilket va himla roligt! Det va fan inte igår jag träffade henne! Tråkigt nog så dog kontakten ut när hon flyttade till Göteborg, men nu är hon tillbaka och det ska bli roligt att träffa henne framöver! Malin och jag läste tillsammans när jag läste till gymnasielärare, en underbart rolig och skön brud måste jag säga!

Det var även väldigt roligt att Leily kommit tillbaka från sina resor samt att få träffa min lilla puddin Frida:-)



Tack å hej nu går jag å lägger mig!


 


Kommentarer
Postat av: Mia

Hej Nora!
Verkar som du haft en kanon helg hemma på Tjörn, mysigt!
Kul att få se kort på Fridas son, va fin han va! Hälsa Frida nästa gång du pratar me henne.
Ha en bra helg.
Kram

2008-04-10 @ 14:11:06
Postat av: Nora

Mia: Ja de ska jag göra! Ja han är ju sååå söt!
Sköt om dig å krya på dig!

2008-04-10 @ 14:59:54
URL: http://noraeriksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0