ÄLGAR!!!




I förrgår kväll när jag kom hem från jobbet (21.45) gick jag och Nina ut på en kvällspromenad.
Hon hade tidigare på kvällen sett en Älg i närheten av där vi gick och jag ville såååå gärna se, i alla fall EN älg i sommar.
Annars brukar vi se de lite då och då men i sommar har jag verkligen missat alla.
När vi tittade bort mot skogen så stod två älgar där!!!:-)
   

Man såg dem inte så jätteväl med tanke på att det var rätt mörkt ute, men de lär ha sett oss ganska väl som gick med reflexvästar, å ficklampa. Lite skrajj blir man av att se älg när man är ute och GÅR. Sitter man på en häst kan man ju bara sticka iväg snabbt och lätt.
Nog talat om älgar!



 

Igår kväll hade vi gäster hemma. Nina, Evelina, Axel, Anders, Ewa, Ally, Arne, mamma, pappa och jag :-)
Vi käkade gott och spelade kubb mm. Det var riktigt trevligt och de va fasen inte illa att vi tjejjer vann i kubb 3 ggr av 4.
Vi var helt klart bäst!!!

Idag har jag packat ner ALLT som ska med upp till Karlstad.
har stuvat in i bilen mycket noga för Maria och Daniel åker nog med upp till karlstad i morron efter att jag har slutat jobbet.
har ingen aning om Sandra redan är uppe i min lägenhet eller inte, det får bli en överraskning!!:-)

Ska snart iväg och jobba så nu måste jag hinna städa ut huset där jag bott i i sommar lite innan. För när jag kommer hem ikväll är de ju mörkt¨.

Tack för igår ni som va här, och ha en fortsatt bra söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0