Min älskade Farfar

Här är texten på den låt jag skrev till min farfar, som jag sjung på hans begravning.
Så nu kan ni läsa den, förlåt att jag inte lagt ut den tidigare men har inte orkat.
Men här är den.

Min älskade farfar
Fast du är borta nu så finns du ändå kvar, för du är nära inom mig.
För i mitt hjärta bär jag med dig hela livet, du är en del utav mig.
Min älskade farfar
Min älskade farfar.

Ett såpass långt och värdigt liv som du har haft, är det inte många som får.
Ett liv fyllt av glädje å vänner runt om.
Ett liv fyllt av kärlek, musik och av sång.

Fast du är borta nu så finns du ändå kvar, för du är nära inom mig.
För i mitt hjärta bär jag med dig hela livet, du är en del utav mig.
Min älskade farfar
Min älskade farfar.

Livet går vidare men det som jag alltid har.
Är minnena av dig de föralltid stannar kvar.

Fast du är borta nu så finns du ändå kvar, för du är nära inom mig.
För i mitt hjärta bär jag med dig hela livet, du är en del utav mig.
Min älskade farfar
Nu tar jag farväl...

Av: Mig till Dig Faffa!

Vila i frid!!!


Kommentarer
Postat av: Janet

Gud va fin låttext. Klarade du av att sjunga den på begravningen? Helt otroligt. Själv skulle jag nog inte få fram en ton på en begravning. Kommer du kunna lägga ut hela låten nån gång med musik till mena ja? Hur som helst så va den jättefin.



Din farfar lär vara stolt över dig!



Ha en fin söndag tjejen.

Kram Janet

2008-08-10 @ 17:40:56
Postat av: Nora

Tack Janet för dina fina ord! De berörde verkligen.

Vet inte om ja kommer få tillgång att spela in låten innan hösten, men nån gång ska den bli inspelad i alla fall.



Ja min farfar var stolt över mig, de sa han ofta!

Shit vad jag saknar honom.

Tack än en gång!

Ha en bra söndag du med!!!



kramar Nora!

2008-08-10 @ 18:57:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0