Första dagen på sista terminen!



Vad du säger om mig
Vad du tror om mig
Hur du ser på mig
Vad du gör mot mig
Hur du lyssnar på mig

Sådan blir jag!


**********************************

Det var vad det stod på tavlan när jag kom in på hösterminens första lektion imorse, 2 minuter försent.
Har inte kommit underfund med om vad jag tycker om den riktigt än...

Idag började jag kursen Specialpedagogisksa perspektiv, (15hp)
Det verkar som denna kursen kommer att vara mycket intressant för mig med tanke på att jag
tycker det är väldigt intressant just med hur man som lärare på bästa sätt bemöter elever med handikapp, diagnoser, eller svagheter. Jag vill inte göra skillnad på elever bara för att alla inte ligger på samma nivå inne i klassrummet.
Men hur man får den relationen till sina elever som gör att de inte gör nåt, om någon inte jobbar i samma tempo eller med exakt samma material, utan att bli utpekad, undrar jag! 
Många gånger har elever inte någon diagnos på läs- och skrivsvårigheter, utan de bottnar i självförtroende.
Det är viktigt att alla känner att de gör sitt yttersta och inte tävlar med varandra, utan i så fall med sig själv!
Att utmana sig själv är nog de man borde göra när man sätter upp strävansmål.

Schemat idag blev ändrat så vi gick inte till 17 som det stod.
Vi fick hastigt och lustigt reda på att vi hade en föreläsning klockan 12 och den slutade 14 och efter den fick vi gå hem.
Som tur var, var de en del gamla klasskamrater i min nya klass. Hamnade i A klassen i sudiegrupp 4 (A4).
Föreläsningen var jäkligt bra och jag kände hur mycket irritation som kom i mig när han berättade hur
elever bemöts som har "problem"...givetvis ska man inte tro på ALLT denna männsicka stod och snackade om utan
man måste ju bilda sig en egen åsikt, men jag är dåligt påläst om just situationer innom detta ämne då man ser problemen istället för att se möjligheterna! Jag har ju många teorier hur jag tycker man borde göra men kan inte säga om det skulle vara bra eller om de skulle vara dåliga.



När jag kom hem gick jag ut med Akhela på promenix och som avslut på promenaden fick hon söka!
Hon tycker det är jättekul, hon älskar ju kottar så efter att hon drägglat lite på en kotte sätter jag henne så får hon sitta där tills jag kommer tillbaka å då får hon springa och leta reda på den!

Träffade Mathias ute när ja va med Akhela, snackade lite å stämde av hur sommarn varit, de va kul!

Jesus bjöd över sig själv på en fika men fick bara kaffe, kaffebröd fick han köpa med sig! hehe
Satt ute i solen utanför huset och göttade oss i solen!

Nu ska ja sätta mig och skriva en läxa som jag egentligen ska göra i morgon men då vill ja grejja med annat!
Är ledig i morgon, gött med en mjukstart, för sedan blir det fullt ös!



Ha en bra kväll!!

pösshajj

.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0