Vad var det för Orm hon såg???

Jag var nyss inne och läste min väns blogg och hon hade sett en grön orm!
Jag älskar ormar och stannar alltid och tittar på dem när man ser dem ute, så vida de inte är
någon riks för att de blir arga å hugger en. De finns ju bara tre olika ormar i Sverige å de är :
Snok, Hasselsnok och Huggorm.

Skulle gissa på att de va en snok hon såg men vet inte eftersom jag inte såg det sj'älv.
Kan ju varit någon stolle som släppt ut sin orm som inte alls borde slingra omkring i vår natur utomhus.

om de va en snok borde den sett ut så här på ett ungefär.

 
                                                    
om de va en Hasselsnok så borde den likan denna...





Om de va en Huggorm ..






Va coolt de hade varit om de va en sånhär du hade sett!!!



Vilken är mest lik den orm du såg??? Säg att de va denna sista gröna!!! Då åker ja upp till dig direkt och går på
ormjakt, de hade ju varit helkul om man hade sett denna gröna orm dinglandes i ett träd :p

Ormar är vackra, men man har ju respekt för dem!
Ogillar dom väldigt mycket när jag inte vet vart de tar vägen när man nyss sett en.


Ha de fint hajj

Kommentarer
Postat av: Mikaelac.blogg.se

Hahaha va rolig du e=) det var en sån som på översta bilden, alltså måste det ha vart en snok...vilken TUR!

2008-08-14 @ 20:42:44
Postat av: H

Det var Hulkens snorre! Lätt!

2008-08-14 @ 20:59:10
Postat av: Linda

Tack så mycket =) Hoppas vi kan ses när du kommer hem! Saknar dej! Puss & Kram

2008-08-14 @ 22:14:20
URL: http://lindagerdin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0