Min hund hoppar runt på 3 ben!



Idag hoppar min hund runt på 3 ben.. :-(
När jag släppte ut henne i morse och skulle gå ut på ängen för att kasta "Åke" (en boll med piggar på som hon älskar)
Sprang hon runt som ett yrväder och hade jätteskojjigt.
När jag skulle börja kasta Åke så såg jag att hon haltade.
När hon kom och satte sig vid mig såg jag att hon blödde.
Jaha, tänkte jag, vad skuttan har hon nu gjort.`??
Fick med mig min trebenta hund in och såg att hennes tumnagel hade delat sig.. aj aj
Så de blev till att lägga om med bandage och blodstillande vadd.
Sen fick hon vila!

Nu sitter jag och dricker kaffe med mor och far.
Ska ringa på två lägenheter idag oxå!

Kanske de blir till att fira nyår i Götet i år, men jag har inte bestämt mig.
Vi får se hur de blir med det.

ha de hajj hajj hajj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0