Glädje och sorg

Kom nyss hem från Emelie & Tobbe
När jag kom dit stod Tobbe i köket och lagade mat. Han har ett problem, han förstår inte varför folk tycker han ser ut att vara gay. kan du förstå det?  (hahahahaa du är sååå underbar!!)
 

Måste ju slänga in en bild på den söta Emelie också!


Vi har försökt fixa en repertoar inför spelningen...de gick ganska bra..har dock bara hälften av låtarna som behövs men ska försöka fixa resten i morgon.
Så min kväll kommer att gå åt till att sitta å slå inte texter i hövvet!
Det va kul å spela å sjunga lite, de gör man allt för sällan tillsammans med någon annan!
Oftast sitter man hemma och klinkar på synten eller drar några enkla ackord på guran med sång till.
Trevligt värre att få sitta å ha lite tjejsnack med Emelie också!
Gillar henne ja, hon är så lättsam och trevlig!

I morgon ska jag ringa och meddela om vi fixar att ta på oss spelningen eller inte!

Har haft många tankar på döden idag.
Fick veta idag att en kollega lämnat oss. Vissa tar Gud bort från jorden alldeles för tidigt!
Man ska fan ta vara på livet man har och leva det! I morgon kanske de är försent!!
Innan kände jag att de händer bara alla andra, men nu när nära och kära "droppar av" allt eftersom så kommer det
 en väldigt nära, det är skrämmande.
Men inte kan man gå och tänka på det hela tiden heller.

Skrev en dikt för längesedan om döden...tror den ligger under dikter, men här kommer den igen!


Döden mig skrämmer men inte ibland.
I livet jag lever går jag med den hand i hand.
Innan man vet ordet av kan allt vara slut.
Ja, hellre det än att långsamt med smärta dö ut.
Att dö kan vara lycka, att dö kan vara sorg.
Du kan dö när du sover liksom att bli ihjälslagen på ett torg.
Döden får inte styra över mitt liv.
Men livet får styra mig mot döden.

Av: Mig 7/8-06



Vill avsluta med att skriva en rad till XXX. Jag hoppas allt löser sig med ja du vet, så att vi kan ses på torsdag som vi planerat, en myskväll med kräftor och lite annat smått å gott,! Det skulle sitta fint det!! Puss på dig!

Nu ska jag banka in låttexter i skallen på mig själv!!

Ta vara på er allesammans!!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0