Lekdagar i skolan

Hej...
I går och idag har vi haft lekdagar i skolan. (på universitetet)
Jag vet att många tycker att lärarprogrammet är som att gå i daddaskolan, och ja dessa dagar kan jag hålla med om att de är lite väl enkelt å löjligt...
Igår kom jag till skolan vid 11 å de började egentligen vid 8.30 men jag var ju och besiktade bilen. Men jag tröttnade på att leka så jag sprang till pianosalarna som ligger alldeles i närheten och spelade istället. Men var med å lekte lite i alla fall.
Idag kom jag bara en och en halv timme sent, sov så gott å ville inte gå upp. Ingen märker ju om man var där eller inte ändå förutom polarna:-)

Vi har varit ca 100 pers i gymnastiksalen på universitetet och alla studiegrupper skulle representera en lek inför alla de andra och sedan ska alla leka den leken. Vi har bland annat Hoppat hage, Bro bro breja, Kull, Ett två tre rött ljus, Björnen sover, hoppat hopprep, twist, mördarleken, Cirkus mm.

Här kommer några bilder från våra lektioner...

 

Visst är de kul å leka, men de kändes lite väl överdrivet att sitta och analysera var enda lek oxå om varför den är bra och vad som kan gå fel och saker man bör tänka på bla bla bla bla...

På eftermiddagen idag så hade vi en föreläsning som var allmänt kass oxå. Jag gick!
Gick till bibblan och läste en av de böcker vi ska läsa som heter Hur långt är ett äppleskal? Annelie Persson
Den boken var oxå en bok som är rätt självklar. Den var visserligen bra, men de står ju bara saker man redan vet!

Har idag även hjälpt min älskade lilla prinsessa Sandra S med att hitta ett parnerföretag där hon kan kan få hjälp med att skriva sin uppsats. Har en kusin som jobbar på Pininfarina gamla auto nova typ. Så då gjorde man henne glad. Är bara kul att man kan hjälpa till om man ändå har kontakter! Hoppas det går bra nu och att du får in en fot där Sandra! Pappa älskar dig och du vet att han gör allt för dig liksom jag, du är ju hans lilla extrabarn hahaha!

Har varit och handlat en himla massa mat idag oxå på Willys. Äta bör man, annars dör man!
Men de är tråkigt att slänga ut sina få slantar på mat! Men men...

Orkar inte skriva mer nu...

Vill avslutningsvis säga ett par ord till ett par personer!

Krya på dig Martin! Nu får du fan se till att bli frisk, annars får du gå till farbrodoktorn!
Tobbe, du är såå sjukt kul..skrattade ihjäl mig förut när jag ringde å du va helt utvecklingsstörd!
Sandra
, vill att du ska veta att jag gör ALLT för dig, kan jag hjälpa så gör jag det!
Linda, de va grymt kul å se dig i skolan idag!
Lycka till Daniel K med uppsatsen, ni fixar den!!! Kör hårt!

Kommentarer
Postat av: Annsingen

Tycärr kan inget om designer ..Har själv fått hjälp med miN:)

2008-02-06 @ 19:30:03
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Fiselisa Sandra S

Hej min vackra! Dina inlägg berör en alltid.. inte minst det om alla barn som lider i världen... Tack för alla fina ord, å för all hjälp med mitt examensarbete! Din pappa och du är verkligen guld värda! Din mamma med förstås! Du förstår inte hur mycket jag uppskattar all hjälp! Det hade varit så skönt att få ordning med xarbete så att man slipper oroa sig till höst! Tänk att vi ska bli vuxna snart oj oj oj. Men jag hoppas verkligen inte vi nånsin släpper vår "mogna" humor och våra "vuxna" samtal. Det var så härligt att se dig i skolan idag :), min lilla spralliga chockladpudding :), men snälla fiselisa är bara ett namn som ska nämnas innanför stängda dörrar, inte mitt i kafeterian! HAHA Ha nu en kanon vecka och underbar helg, så ses vi nästa vecka! Ringer nog på fredag när jag sitter med volvos hemsida och försöker förstå hur och vad jag ska göra :). Älskar dig gumman! Du är min stjärna! Puss på stjärten :)

2008-02-06 @ 19:57:22
Postat av: Linda

Hallå hallå! Vad söt du är smulan! Va super kul o träffa dej i skolan idag också även om det var bara små kortisar :) Vi får ta en spanardag snart! Jag hade gjort allt för o få en sån lekdag som ni haft.. Guuud va roligt! Puss

2008-02-06 @ 21:14:11
URL: http://lindagerdin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0