Ny kurs idag!!

Idag började jag en ny kurs "Svenska och Matte I Barnens Värld"
 Ser verkligen framemot denna kursens innehåll och tror inte den kommer vara så krävande heller.
Om man kikar på schemat så har jag
lektioner 2 ggr i veckan bara :-)

I min klass fanns en hel del studenter som jag läst med tidigare i andra kurser, det kändes kul att än en gång samarbeta igen! I min studiegrupp är de nu Therese L, Leily, Frida, Erika D och Letecia! Kul att va med dem som man gått tillsammans med tidigare!
Tror detta kommer bli kul!

Har idag gjort Namndikter och diskuterat vad vårat namn betyder!

Nyanserad
Omogen
Rolig
Artig

Envis
Rastlös
Ivrig
Kramig
Söt
Snygg
Omtänksam
Nynnande

Lite om mitt namn
 Nora är ett kvinnonamn som är vanligt särskilt bland de yngsta. Namnet, som använts i Sverige sedan 1600-talets slut, blev populärt vid förra sekelskiftet i samband med Ibsens Ett dockhem, men inte lika vanligt som under 1990-talet då namnet blev mycket vanligt. Tuva Novotnys rollfigur i TV-serien Skilda världar hette Nora. Namnet kan vara en förkortning av Eleonora eller en femininform av Nore.Det finns omkring drygt 4000 personer vid namn Nora i Sverige, varav cirka 3100 bär namnet som sitt tilltalsnamn. Namnsdag saknas numera, men mellan 1993-2001 var det 17 maj.

Källa: Svenska Wikipedia 


                                                                               


Jag 5 månader!

Egentligen skulle jag hetat Klara. Men när min mor och far adopterade mig , hade jag redan fått ett namn nere i Indien och det var Nora. Kom till Sverige den 13 Oktober (på pappas födelsedag)1983, då var jag ca 5 månader gammal. De ville inte ta bort det namnet utan lät mig istället få heta Nora, Anna, Klara :-)


Nu ska jag ut å traska i de tråkiga vädret!! Hörs sedan!
Kram å hej!

Kommentarer
Postat av: H

Awww.. vad gullig! :D

2008-01-24 @ 00:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0