Isglass i medicinmuggar!

I dag på jobbet var det stressigt och humöret var ju lite si så där till och från.
Jobbade som vanligt från 6.45-15.30.
Mycket att göra nu faktiskt. Var bara två personal på 8 vårdtagare. Men de gick bra, de va mest på morran som de va stressigt då alla ska upp och ha frulle å medicin.
När det lugnat ner sig ställde ja mig och gjorde något udda isglassar men de funkade!
Tog medicinkoppar och till pinnar tog jag breda träspatlar sånna som doktorn har när han ska kika en i halsen hahaha
Man tager vad man haver!!!

 
Ser ju inte så snygga ut men de blev bra :-)

Man måste ju vara lite spontan och använda fantasin ibland.
Det är ju så varmt för de stackarna så då kan de ju vara gott med lite isglass!!!
När dagen var slut var jag trött, men hann knappt hem innan de var dax att åka till Fammo å bada och sola å dricka kaffe.
Vi badade allesammans, givetvis badade Akhela oxå. Hon fick simma massor!!
Fammo hade gjort kålpudding å den är så satans god! Åt tills magen pekade rakt ut!!!
När vi kom hem gav jag Akhela mat sen blev det promenad.



Efter det åkte jag och badade med Mikael.
Kvällsdopp är inga fel. Det var helt ljummet i vattnet, jätteskönt!
Men botten där va läskig!!! Massa krabbor som sprang omkring å så va de sjögräs på vissa ställen med, läskigt!
Men jag överlevde. Var kul att träffa Mikael, det är ju inte så ofta, men det är alltid lika kul att se honom när de väl blir av.
Så tack för en trevlig kväll vid havet Mikael!!!


   
Mikael

Nu sitter jag och tar mig en kall öl och har kommit underfund med att jag har hunnit med mycket idag även om jag jobbat!
Så gött när man kan utnyttja dagarna å inte bara ligga hemma och slapp!!!!

Ha de gött hajjjjjj

Kommentarer
Postat av: Per

2 personal på 8 boende..?? Lätt ju ;)

Vi är 2 på 10 boende ju ;)



Ha det gött i värmen



// Per

2008-07-28 @ 00:57:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0