Sol idag med! :-)

Ännu en dag med sol:-) Man blir ju så glad när man vaknar på morgonkvisten och solen skiner!!
Det är dock lite blåsigt men de överlever man jue. De är 17 grader och lite molnligt emellan åt.

Igår kväll var jag hemma hos Nina och kollade på ett gammalt Morden i midsommer avsnitt.
Vi käkad varma mackor med svamp på å de va såååå gott!!!
Sen fick vi även i oss lite sorbe :-) mm mm mm

När jag kom hem satt jag i soffan och raderade sms på mobilen, sen gick jag ifrån soffan och lät mobilen ligga kvar och när jag satt mig i soffan igen ser jag ner på telefonen som visar att ett samtal pågår! Herregud jag fick panik och la på.
Hade råkat ringa någon som jag INTE ville ringa klockan 00.30 på natten. PINSAMT säger jag bara!!!
Samtalet hade gått 59 sekunder. Fick asdåligt samvete eftersom jag vet att han jobbar tidigt och vi rings inte alls nästan.
Fick skrivit ett sms och bett om ursäkt men som tur var så hade han inte haft på mobilen!
Så kan de gå när haspen inte är på!
Tur att han inte blev arg!

Nu ska jag sätta mig och spela piano en stund till!

Ska jobba ikväll...börjar 14.30

I morgon har vi beställt en buss så ska vi lassa in våra få vårdtagare och åka en sväng å käka glass och dricka kaffe:-)
nåt kul måste man ju hitta på när de är så få vårdtagare kvar!
Om allt gått som ja tror så är de nu bara 2 eller 3 kvar när jag kommer till jobbet idag. 
Men vi ska allt se till att få tiden att gå!

En dag hade ja en 90 minuters lång konsert för dem i samlingssalen.
Där står det ett piano och där satt jag och spelade och sjung. Massa andra från de andra avdelningarna kom oxå och lyssnade. Såå tacksamt det är att spela för denna typ av lyssnare. Det är underbart!
Spelar inte några poplåtar då utan mest gamal bitar som de känner igen. Många av de äldre är imponerade över att jag kan så många gamla låtar, men de har ja min farmor att tacka för! Hon har ju sjungt hela sitt liv och har därför lärt mig av henne när vi sjungt ihop. Sen har jag ju spelat för de äldre när ja jobbat sedan jag jobbade inom vården för första gången då jag var 13 eller 14 år. Så man har lärt sig med åren vilka låtar som går hem!

Ha en bra Torsdag!!

pösshajj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0