Bonnebränna, krabbfiske och tantvarning!

Efter mitt morgonkaffe i morse tog ag en promenad till:) de va så gött ute och jag var för rastlös för att lägga mig på sängen och kolla tv. Gick förbi Nina och vi bestämde att vi skulle ta oss till stranden och så blev det.
Åkte ut till Blekets badplats Nina, Axel Evelina och jag. Jag hann göra krabbsnören till oss så när vi kom fram gick jag ut och hämtade musslor sedan började vi fiska krabbor! Det fanns det gott om där!
Jag älskar ju att fiska krabbor så de va "jag och barnen" som fiskade hehe



här kommer lite bilder från badplatsen. Eftersom det var avslutning för simskolan kom det MYCKET folk dit för att se sina barn plaska i vattnet.

    


                 
    
                 
                                         

Några av de som hade avslutning

Fick en RÄTTSÅÅÅÅ SNYGG SOLBRÄNNA, när vi stod och tittade på deras sim- och plask-uppvisning



Hade en bikini som va som hotpants sen bytte jag till en annan å då såg man denna snygga rand!!

HALLÅ SNACKA OM "BONNEBRÄNNA"


Mannen som står vid stegen!!! Ser ju för fan ut som om han hade en vit t-shirt på sig!
jisses!


Axel, Evelina och Filippa!
Visst är de söta?!!

Var vid vattnet rätt länge sen vid halv ett eller nåt åkte vi hem och då gjorde jag iordning middag
till familjen Bergström!
Gårdagens uppfiskade makrill och potätter till!
De va smaskens de!
Stekte dem med massa dill inuti och även lite purkolök i.

Senare åkte jag till Fammo i Uddevalla och övad med min kusin Lisa, på de låtar
som vi ska sjunga på farfars begravning.
Fick plättar där oxå som fammo gjort. de va sååå goda, som vanligt :-)

Idag var det Fjordfestivalen i Uddevalla så de va mycket folk i stan må jag säga!
Men de ville ja inte gå på, de är så mycket fjortisfyllor och bråk så jag åkte istället hem till Tjörn!

Tog ett kort när ja körde över broarna


Det var en jättefin solnedgång men kom inte åt solen för räcket på bron kom ivägen men men...

Åkte inte hem direkt utan åkte hem till Eda (frida) , Anders, Joel och Matilda!
Lillpojken skulle sova när jag kom dit!!!
Asså helt ärligt så verkar Joel vara den gladaste lille skrutt ja nånsin känt!
han är typ ALLTID glad!


han är så söt så jag skulle kunna äta upp honom!!!

 
Tror ja ska sno Joel när frida inte ser så blir han min hahaha


 
Hemma gjord jordgubbs-saft!! mummmmmms

TANT-VARNING på Frida!! hon har stått och syltat och saftat!!!
Men i och för sig så va de jäkligt gott!!!
Duktig du är gumman!!!!

Är super nöjd med denna dag!!!
Kram å hajjjjj



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0