Banketten igår!

Efter att ha stressat hem och ut med hunden samt gjort mig i ordning, åkte jag till Mariebergsskogen där banketten skulle vara.
Den hölls på "Terassen" och de va väldigt fint där uppe tycker jag!
Möttes av kostymklädda män och kvinnor i allt från balklänningar till folkdräkt!
Själv hade jag en svart klänning som jag gillar och den va uppskattad, hahah kanske beroende på dess urringning!
De firade att kåren fyllde 40 år, och de var många som höll tal underkvällen. En del talare va så sega så man höll på att somna, men vi hade kul vid mitt bord ändå!
Fick jättegod mat, först nån laxrätt sedan fick vi -kött
och jättegod potatis till samt sallad och typ wookade grönsaker å sås. De va så gott så jag åt tills jag höll på att spricka. Till efterätt va de nån rabarberkompott med vaniljsås, men ja fick laktosfri glass till och de smakade Sommar!!
De sjungs snapsvisor och de skålades med vin!
Jag gav bort hälften av snapsen till Andreas för jag gillar de verkligen inte, plus att man blir ju så full om man dricker sånt och de ville jag inte bli!
Det var ett band som va där och spelade å de va la sådär, men folk dansade som galningar, å de va mest bugg faktiskt. Dansade ett par danser med lite olika snubbar, en va så slajjjmig uuuh. Men men de va bara att lee!


Väl hemma efter en promenad med Akhela la jag mig i badet! De va såååå skönt.
De va ju ingen direkt värme ute igår heller inatt vid 2 tiden. brrr...


Somnad som en stock sen i alla fall, och jag kände att dagen varit lyckad!!
Tack R för att du bjöd med mig på banketten, de uppskattade jag verkligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0