Rundtur på Tjörn

Vaknade vid nio på morgonen trots den sena vinkvällen kvällen innan... Pigga och glada studsade vi upp och satt ute och åt frukost i pyamasen. Sedan vart de dax för en rundtur på Tjörn och visa lite platser som kan vara roligt för en som inte kommer från ön att se.
Vi for först ut till skärhamn och kollade runt där..hamnen och de små trånga gatorna mm.. sedan ut till Rönnäng och Klädesholmen etc. Tog sedan en promenad på Tjörnbron, glömde att dokumentera de andra platserna innan...



Sist men inte minst åkte vi ner till båten och åkte ut en sväng!



När vi var på väg hem igen efter vår boat-trip så bestämde jag mig för att bada när vi lagt till.
Men nåt blev lite tokigt när vi la till med båten. Det har jag gjort en miljon gånger och aldrig klantat mig så innan men just denna gången hade jag ena handen mellan båten stången där man knyter fast å båten i så jag rev mig ganska rejält så att skinnet försvann på översidan handen. De gick så fort så jag han inte känna nån smärta. Båten kom perfekt och allt gick bra förutom med min hand då.
Så de blev inge bad för mig, tänkte att de skulle svida ganska rejält om jag hoppade i med de såren, i saltvatten så jag skippade det. Så vi åkte hem och plåstrade om mig. Hade inge bandage hemma mer än hundbandage så de blev ett vitt med blå tassavtryck på, mycket fint!
Åkte sedan och handlade lite grejjer som mamma behövde, sen vart de promenix!
De va juu så sjukt gött väder och varmt så man ville ju vara ute så mycket som möjligt.
När vi kommer hem från promenaden ser vi att Kallekalle och Abbe redan kommit, då fick vi lite panik!
Men de va dom som var en timme för tidiga !! haha.. så de va bara att göra sig i ordning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0