Söndagen och Måndagen

I söndags så börjdade jag jobba kl 06.45 på mitt sommarjobb. Gick brevid en dam som va jättetrevlig och kollegorna var oxå väldigt trevliga. De hade en härlig stämning på jobbet och de va mycket humor inblandat. Allt gick bra och vid två tiden for jag hem.
När jag gick där hemma så blev jag lite rastlös när mamma planterade blommor och pappa fräste landet så JAG erbjöd mig till att bottenmåla båten!! Jippie måla är skojj!  Pappa hjälpte mig att tejpa runt båten där jag INTE skulle måla, sen va de bara att sätta igång med att kladda med färgen. Målade inte över tejpen sååå ,många gånger men de blev ändå ett par sträck där över, men så blir de alltid när jag målar. Snabbt ska det gå!
När jag var klar, kan man undra om båten hade någon blå färg på sig överhuvudtaget, med tanke på att jag var själv knallblå på händer, armar, ansikte, brallor, håret mm... men jodå de räckte med färg till oss båda haha. Jobbigt bara att de va så svårt att få bort all färg, så en hel del sitter kvar!

Käkade god middag med mamma och pappa sedan gick jag över till Kristina, min granne och va med i stallet ett tag.
Lite bilder på några av hästarna



Tycker de är så roligt att vara med i stallet nu när man itne har någon egen häst längre! Man känner sig som ett barn och blir helt överlycklig bara av att få klappa och sniffa lite hästdoft!

Sedan gick vi in och kollade på tv och drack öl! Kristinas man undrade om jag inte användt någon pensel när jag målat med tanke på hur blåa mina händer var hahahaha
Det var inga fel alls med några öl... har varit nykter hela min hemma vistelse..fråga mig inte varför, men de har bara blivit så!

Måndagen

Skulle egentligen åkt hem på förmiddagen men så tänkte jag att jag väntar tills mamma kommer hem från jobbet.
Så jag och pappa grejade med gräsklipparen utan resultat så vi fick åka och lämna in den.

När jag vi kom hem så käkade vi lite rester sen dagen där på och sen gick jag med pappa över till grannen för att deklarera.. vårt internet funkade ju itne hemma så vi lånade grannens dator.
Sen kom mamma hem och jag åkte upp till karlstad. väl hemma så tog jag en promenix med Akhela sedan dog jag av trötthet!!!
Sov som en GRIS!!

Nu ska jag ut och gå en långpromenad och sen bara slappa.
Har varit lite nere idag.. kanske de berodde på dig , du vet själv...som blev så sur över en liten bagatell igår? inte vet jag.. hur som helst.. nu ska jag ut.

Pöss hajjj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0