Valborg

Drog från skolan tidigare för de va så himla tråkigt och körde ner till Uddevalla till Fammo och Faffa. Satt och fikade och snackade skit samt spelade lite piano och sjung, vilket var mer än uppskattat.
Kallekalle kom förbi och vi åkte iväg och tog en promenad med Akhela där hon kunde springa lös.



Sedan for vi ut till Torp (som är som Bergvik)
Skulle köpa presenter till Kallekalles mamma och syster inne på Plantagen.
Där inne fast de mycket fint samt mindre fina växter/blommor!


Man kan ju undra vem som vill köpa dött gräs..de va typ som hö... Å de där tomtarna...kändes inte riktigt som de va säsong för dem nu ?! hm.. aja hittade två fina rosmarins träd som va fina å en vatten kanna och nåt trädgårdsredskap för ogräs.

Sen lämnade han av mig hemma hos Fammo och Faffa igen och då hade mamma och pappa kommit dit oxå.
Vi käkade en jättegod middag, lax, färskpotatis, romsås, ägghalvor mm.. Åt tills magarna peka rakt ut.
Efter det blev det självklart kakor och kaffe!

Senare for vi alla till Trollhättan för vi skulle till Tunhems kyrka.

Där skuell en synfoniorkester spela där blandannat min syssling spelade och hans bror.
Fammos syster ligger begravd där plus make så vi passade på att sätta dit ett par rosor på graven.



Pappa, Faffa & Fammo

 
Här är Håkan, jag och min syssling Daniel. (kortet är när jag och Daniel fick stupendie för musikalisk talang)



Väl inne på konserten efter 3 låten börjar jag må riktigt dåligt. Satt långt fram i kyrkan och givetvis satt jag i mitten på bänkraden. Började kallsvettas och fick ett jättemagknip. Hade slarvat till fikat och tagit mjölk i kaffet. Det hela slutade med att jag fick skriva på mobilen och visa mamma att JAG MÅSTE UT! Kände att jag va på väg att svimma. Så mitt i konserten fick jag resa mig och lämna kyrkan. Tog en liten promenad  med Akhela å då släppte magknipet och kunde sedan återvända in i kyrkan men stod då längst bak och tittade klart på konserten.
Det var otroligt dukitiga och det lät jättefint!!!

När vi kom tillbaka till uddevalla ringde jag Kallekalle och vi bestämde att vi skulle ses.
Åkte upp till honom och satt och pratade om både det ena och andra.
Kallekalle har JÄTTESTORA FÖTTER! haha tycker de är så roligt!
kolla min sko jämfört med hans!

Jag har storlek 35 på dom skorna och han har 48!!!

Åkte sen hem till Tjörn och sov gött!!'

Idag blir det till att byta däck på bilen sen eventuellt ner till Göteborg och träffa Fredrik.

Ha en bra dag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0