Ibland blir det för mycket...

Igår ringde ännu en rektor som ville att jag skulle ta mig ner till Alingsås idag för att se deras förskoleverksamhet.
Men jag bara kände att jag ORKAR inte! Det blir för mycket denna veckan! Ska ju till två förskolor i morgon och titta runt och bli intervjuad. Stressen inom mig blir för stor, och med tanke på alla jobb jag sökt kommer det inte vara möjligt att åka på alla interjuver.
Igår åkte jag till fammo och åt middag och pratade massa skit:-)
Hon blev så glad över att se mig och jag blev givetvis väldigt glad över att se henne med!
Efter att hon tjötat i mig på tok för mycket mat, satte jag mig vid pianot och spelade och sjung för henne. Det är det bästa hon vet. Vi började prata om julsånger så det blev en heldel julsånger faktiskt.
Senare skulle jag till Kallekalle och mysa, men innan jag åkte dit åkte jag upp till Faffas grav och pratade lite med honom. Regnet öste verkligen ner och det var kolsvart på kyrkogården men de fanns inget som kändes läskigt, för farfar var ju där. Han hade fått en jättefin gravsten med en g-klav på. Musiken  och farmor va ju hans liv!

Kallekalle och jag satt och tjötade skit ett tag, sedan åkte vi oc hyrde film. Såg en halvbra och en bra, men rörig.
käkade chips och jag fick smaka på mjöd. Det var det äckligaste jag smakat på länge! Smakade som smält farinsocker med alkohol. Fyyy fan! Så de blev cola efter det! hehe

När jag vaknade vid halv åtta och inte kunde somna om tnkte jag att jag skulle åka hem. Men så när jag gick förbi hans skrivbord såg jag en bok som såg lite intressant ut. Slog upp den och sen satt jag där i en och en halv timme, tills jag läst ut den.



Att hålla ett förhör är så mycket mer än att bara ställa frågor för att få svar. Det gäller att få fram juridiskt hållbara bevis och utesluta alla andra tänkbara händelseförlopp. Samtidigt måste förhörsledaren hålla samtalsklimatet gott för att få fram information och fakta från den förhörde. Den här boken vänder sig till alla som använder förhör som arbetsmetod, till exempel poliser, försäkringsutredare eller säkerhetschefer på företag och organisationer. Den är spännande skriven och läsaren får genom boken följa en fingerad polisutredning från brott till upplösning. Royne Nilsson har under många år hållit utbildningar inom förhörsteknik och är en auktoritet på området.

Jag tycker den va bra, jag!
Så nu vet du de Kallekalle att jag har läst den!
Gick sedan till bilen och lastade in Akhela och min väska och mig själv, då jag i min fasa upptäcker att jag glömt min snusdosa på nattduksbordet. Springer tillbaka och ska hämta den, men fick fan inte upp dörrjäveln. Stod ett tag och kämpad och slet och om någon av dina grannar såg mig så lovar jag att de trodde att jag skulle göra inbrott!!!
Hur som helst, fick jag inte upp dörrfanskapet, så jag fick snällt åka hem utan den.
Stannade till på Torp där Akhela äntligen fick sin mjukis tröja med luva! Givetvis fick hon en blå och inte rosa, för hon är ju såå manlig  ;-)

Se bild här: Tröja


När jag kom hem blev de kaffe och babbel med mor och far.
Sen tog vi en promenix alla hundar tillsammans. Det gick jättebra!
Sally sprang runt benen på Akhela hela tiden och ville busa men Akhela va inte intresserad. Molly gick och bara iaktog sin lille valp som sprang runt som ett yrväder!

Sen for mamma på möte och pappa på nåt annat, så då gjorde jag mat.
Grillade kött och annanas och sen blir det massa grönsaker till. Mummmmms!!!

Åker nog tillbaka till Karlstad i morgon efter mina intervjuer om jag orkar, om inte så kanske jag gör inbrott hos Kallekalle om jag får upp dörren vill säga HAHAHAHA.
Fan sånt där jäkla lås kan man ju inte ha!

Ha de bäst!!
Och håll tummen för mig i morgon!!
Vill verkligen ha jobb i stenungsund!!!!!!

Pösshajj

Ikväll kommer Eda nr 3 hit, Frida alltså.
Vi ska prata blajj och kramas:-)

Den va intressant och ganksa bra tycker jag.


Kommentarer
Postat av: kalle

var på den där dörrn ett tag jag med, pissdörr.



hmm du läser snabbt.



alltid välkommen på ett inbrottsförsök



Ha det

2008-11-13 @ 18:39:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0