Regn och rusk!

Fy fan för allt detta regn! Tur att man sitter inne och har de varmt och skönt.
Vaknade i morse av att de va någon liten knodd som sprang som en stucken gris, fram och tillbaka på golvet på övervåningen. Det var lilla Sally som lekte för fullt. Skulle egentligen försökt sova ut idag, men ICKE. Hoppade upp och tog mig en lååååång varm dusch. Sen gick ja upp och gjorde pappa och de lilla söta monstret sällskap!

Idag ska jag alltså till två ställen i stenungsund och titta på deras förskolor samt träffa personalen och sen blir det även intrvju. Det ska bli jättespännande tycker jag!
Först ska jag till Kyrenorums-förskola, sedan till Tvetens.
Jag är inte nervös för fem öre över att möta personal och rektor, men däremot är jag nervös över om jag kommer att hitta! haha
Det är dagar som idag som man skulle haft gps i bilen. Men va fan så svårt kan de ju inte vara. Bara att fråga någon annars jue.

Innan jag åker iväg till Stenungsund, kommer min syster hit idag. Det är inte allt för ofta jag träffar henne. Kanske på sin höjd 2 ggr om året. Nu bor hon på Orust, men innan dess bodde hon hela 3 km här ifrån. Det är fan illa att man inte setts/ses oftare, men det blir liksom inte av. Hur som helst ska det bli kul nu att hon kommer hit. Pappa, jag och Åsa ska om de blir lite bättre väder ta en promenix med vovvarna. Hon har ju inte träffat valpen!
Annars blir de kaffe, nybakt kaka och bara massa prat, men de är inga fel det heller!

Tänkte igår på att det snart är jul och jag har faktiskt itne fastställt riktigt vart eller med vilka jag tänker dela den med.
Visst är famlijen viktig men mina vänner är oxå en del av min "famlij" i min värld. Jag har inte alltid firat jul med familjen utan valt att åka till någon kompis, å varit där eller inte firat julen alls. Men i år vill jag fira jul men vet inte riktigt vart. Kanske man skulle göra familjen Bergström sällskap, eller storebror uppe i strömstad, eller en jul med kusinerna i gnosjö ... ja jag vet inte alls. Har inte kollat på det så noga, men ska snart ta och kolla upp vad det finns för alternativ!
Annars blir det på Orust med mamma, pappa, Kalle (min bror), Kristin (hans flickvän) och hennes föräldrar.

" - sgskhstr"
säger Sally!

hahah pappa kom precis hem och Sally gick upp på tangentbordet! Vet inte riktigt vad hon skrev, men hon ville väl oxå vara med och skriva lite!

Nu kom pappsen hem med ett halvt råddjur. Det som blev överkört. grannen och vi delade på det! hehe Grannen stod för styckningen som tur var. Sånt tycker jag är så äckligt!

Ha en bra fredag och ta´t lugnt.

och KRYA PÅ ER, säger jag till alla er som är snoriga och förskylda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0