Atchooooohoooo!!




Igår var jag ju på föreläsningen och den sööööööööög!
Fick inte veta så  mycket vettigt alls. Det enda han snackade om var om vad han forskar i
nämligen Frödings dialekt som han skriver med i sina dikter...jippie! or nooot!

Slocknade gött igår när jag kom hem. Å i morse när jag skulle gå upp så kände jag mig verkligen sjuk!
Men eftersom jag såg framemot mina pass idag med barnen som jag skulle hålla i så tog jag mig sakta men säkert till skolan. Ringde´och sa att jag inte tänkte börja 7 utan kommer vid 7.30 ístället.

Jag satt idag och berättade för barnen om min "resa" från Indien och hit och hur, och varför jag är här  i Sverige.
Barnen satt som statyer och bara lyssnade. De kom med många bra frågor och de tyckte det var jätteroligt att de fick se i mitt första fotoalbum då man är lite!

Gjorde samma pass 2 ggr idag med två olika grupper, i morgon ska jag ha den sista gruppen.
Klass 1 och 3 vill att jag kommer dit oxå och pratar om just detta.

Även lärarna ville vara med och få höra vad jag berätta hehe

Glömmer aldrig när jag var liten och tutade i min kompis Frida att adoption gick till så att man fick hem en typ Elloskatalog och sen fick man titta ut tre barn som såg bra ut å skriva i första, anda och tredjehandsval.
Jag trodde ju att hon fattade att jag skojade men de gjorde hon inte haha

Nä nu ska jag slänga mig på soffan här och njuta av lugnet när alla barn är ute och leker!

Ha en bra dag!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0