Ingen bibliotekarie är glad!



Har nyss kommit hem från biblioteket och jag fattar inte varför de är så sura.
Visst, de är väl inte något jättekul arbete kanske men man får la göra de roligt då.
Först fick jag stå och vänta i en evighet innan jag fick hjälp för tanterna bakom disken höll på att diskutera helgen.
Sedan när de verkade störa sig på att någon stod där, vilket var jag, ropade de på någon yngre tjej som kom.
Fick hjälp av en mycket instämmsam tjej som inte verkade ha "några hästar hemma"
men det kanske hon har annars det vet ju inte ja, men idag va inte en enda jävla häst hemma kan ja ju säga.
Allt jag sa, kommenterade hon med: "ja  jag vet, preciiiss, vet precis hur de är."
Sååå tröttsamt! Men hon va i och för sig inte sur...
Fick tag i 3 böcker av 6. De andra tre fanns ju inte ens med på kartan!
Närmasta bibliotek som hade de böckerna va borås, göteborg och trolhättan.
Drygt, mycket drygt!

Jag är just nu LIIIIITE bitter över min biblioteksvistelse.
Men hoppas på att de blir bättre efter min kopp kaffe med tillhörande smörgås till!

ha de hajjjjjjjjj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0