Lite uppdatering!

Min dator är just nu stendöd så nu är man rätt så handikappad känns det som.
Men för att uppdatera lite då..
I söndags slappade jag med Tomas hela dagen. Kändes som om jag var bakis fastän jag var nykter ute i lördags.
På kvällen gjorde jag en jättegod äpplepaj som jag satt och mumsade i mig framför tvn på kvällen.
Igår kom jag ut på min praktiksplats där jag ska vara i 4 veckor nu!!
Det är helt otroligt kul att komma tillbaka till alla ungar!
Roligast av allt är att de saknat en!! Man blir helt sönderkramad när man kommer ut på skolgården.

Är i en förskoleklass nu på 23 elver så nu är det 23 namn som man ska lära sig. Kan faktiskt nästan alla redan.
De som har syskon i andra klasser känner man igen sedan innan när de följt med sina föräldrar till skolan för att hämta sitt syskon.

Min handledare och jag kommer så bra överrens. Hon är liksom mig, rak och ärlig!
Uppskattar detta jättemycket!
Jag är ju INTE den som är passiv när jag är här, men det är min uppgift just nu i 2 dagar.
Nora ska vara passiv och iakta och se hur barn skiljer sig från gruppen, hur de leker, vem som kanske är lite mer tillbaka dragen, vem som kräver mycket uppmärksamthet och bekräftelse, mm utan att jag fått veta det innna. Jag ska alltså själv få studera dem och lärarna för att sedan sitta ner och diskutera med min handledare om hon har samma uppfattning som mig.

Igår och idag har vi varit ute i skogen och letat upp olika mönster samt ritat av mönster som man kan hitta i skogen.
Barnen är intresserade och eftersom instruktionerna är enkla och ganska öppna så skiljer sig uppfattningen om hur uppgiften ska utföras på många olika sätt. Inget är fel, kul att se hur de tar till sig uppgiften samt att se resultatet på deras olika verk av mönster!

Senare idag när jag kommer hem ska jag först ut med min lilla skrutta och gå en långpromenad, sedan blir det gymmet en sväng. Har ju inte tränat nu på flera dagar= KATASTROF!!

Jaja nu ska jag ta mig en koppkaffe och en snus å bara slappa på min rast!!

Ha de gött hajjjjjj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0