Skogsmullen Nora!!:-)

Det var mer än trevligt igår må jag säga och maten vi åt blev supergod!!
Käkade melon och lufttorkad parmaskinka till förrätt sen Kalkongryta, rostade grönsaker och potatis samt en grekisk sallad till det!
Efterrätten fick dock vänta tills idag, då vi åt för mycket igår så det gick inte ner mer.

 

Vi hade ett jäkligt intressant samtal igår då vi bekännde minnen och upplevelser som vi inte visste om, om varandra.
Jag bekännde igår en sak som jag var med om under min "uddevallatid" som jag sagt till mig själv att jag ska berätta när jag är 25. Kände att de var viktigt för mig att få ur mig det, men visste inte alls hur de skulle reagera. Trots att man blivit tillsagd att inte göra en del saker så måste man ibland begå misstagen innan man fattar. Som tur var gick det bra för mig, men det kunde slutat jäkligt illa.



Idag har vi varit ute iskogen och plockat lingon!
Ja ni hörde rätt!!! Jag är ju en skogsmulle så va fan!
Jag är oftast inte så effektiv i mitt lingoplockande utan tjötar mest men idag plockade jag massssor!!!

  

Plockade en hel hin, pappa plockade inte ens en halv...så jag anser att jag plockade mer..



Nu va det ju inte RIKTIGT samma storlek på hinkarna vi hade men som sagt, jag plockade en hel, och pappa plockade en fjärdedel av sin hink.
Jag kom på att man borde ha en dammsugare när man plockar lingon..de hade gått sååå mycket fortare! Visserligen skulle man la suga upp en jäkla massa mer skit men näää jag gillade den ideen. En lingondammsugare! Då hade det varit roligare och man hade fått mycke mer lingon!

Akhela sprang lös och hade fullt upp med att röjja upp lite i värmlands djupa skog!

     

Hon va såå duktig! Men det roliga va att hon käkade massor av lingon! hon hittade kanonställen så hon var jäkligt bra att ha med sig :-)



Jag tror jag ska bli lingonplockare när jag blir stor! Eller kanske inte haha men de är gött att vara ute och njuta av naturen men samtidigt tröttnar jag snabbt. Gick till mamma och satt å tjöta med henne i husbilen medan pappa gick vidare å plockade lite mer lingon.

De har en rätt kul skylt inne i husbilen:



De har givetvis en maskot oxå!!


söt va?? hihi

När jag tröttnat och övertalat herrskapet att åka och handla istället kändes det lite roligare. Köpte en jättesnygg duk till mitt matsalsbord. Det är ju ett glasbord och jag ORKAR INTE DAMMA VARJE DAG!
Det är ju sååå jobbigt å så tråkigt att de ser så skitet ut jämt. Är ju rent i10 sekunder sen ser man damm på det igen. Hopplöst men nu har jag en jättesnygg duk!!

Mamma och pappa tyckte jag hade det jättesnyggt hemma nu och de va så kul!!
Pappa tyckte även att jag blivit längre när han såg mig när jag stod brevid mamma, men vi konstaterade att det måste ju vara mamma som krympt! För jag växer inget på längden längre, endast på bredden !!!

De höll på med nån bantningsmetod nu som verkade helstörd!
Frossa i fett- rasa i kilo, kallade jag den..men den heter Atkins diet...man får käka massa fett men inte bröd, pasta och potatis mm.. pappa hade gått ner 4 kg på 2 veckor! Så den verka ju funka!
Men de är inget jag själv tänker ge mig in på, är jökligt nöjd med min kropp som den är!

Nu har vi fikat och de begav sig vidare ut för att plocka mer lingon, men jag kände att jag fått nog!

Ikväll ska jag eventuellt mysa med Linda och Alva. Men först ner på stan med Patrik!

TACK MAMMA OCH PAPPA FÖR ALLT!

ÄLSKAR ER, NI ÄR VÄRLDENS BÄSTA PÄRON!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0