Då, var jag ung och dum! Nu är jag bara Ung!!

Idag jobbade jag från 6.30-13.30, det är ett underbart arbetspass tycker jag!
Skönt att komma hem tidigt å ha hela eftermiddagen och kvällen fri.

Skulle egentligen åkt iväg och kollat på kakel, toastol, handfat å lite annat sånt idag till mitt badrum.
De ska renovera mitt badrum och då får man välja lite hur man vill ha det. Men det är tydligt att det får bli en annan dag.




Idag var det en sån idiot som antagligen inte hade kört så mycket som fick kärringstopp på vägen. Jag stod snällt och väntade bakom och hade ett bra avstånd oxå fram till bilen. Men bruden fick ju inte startat bilen utan fick minst 7 kärringsstopp på rad. Jag blev otålig och irriterad över att de skulle kunnat stå och öva på detdär med dragläge på den vägen. Bilen bakom mig började tuta och bilföraren vifta med armarna, men inte fan va de jag som inte kunde köra utan nöten framför mig. Det slutade i alla fall med att puckot fick gå ur bilen och sätta sig i passagerarsätet.

Hade det varit ett eller två möjligtvis tre kärringstopp så hade jag haft överseende men inte med hur många som helst.

Men jag kan inte riktigt känna att jag alla gånger har överseende med idioter ute i trafiken som övningskör. Borde man inte BÖRJA övningsköra på en parkering? eller på en väg som inte är så trafikerad? Så man lär sig grunderna innan man börjar ge sig ut i trafiken bland massa andra bilar.
.

Själv började jag övningköra innan jag fyllde 16, med min dåvarande pojkvän. Började på parkeringar å industriområden, sen va jag runt halva tjörn å körde olagligt med honom haha. Då, var jag ung och dum! Nu är jag bara Ung!!
Snacka om att pappa vart imponerad när jag "för första gången" satte mig bakom ratten och skulle köra! han hade ju ingen aning om att jag redan övat massor ! Å jag övade på vägar där inte många andra körde!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0