Gjorde DET, för första gången IDAG!!!

Igår kväll när jag kommit hem och satt här ensam och kände hur  påfrestande dagen hade varit, plus att jag äntligen fått satt lite press på kärleken, om att jag inte klarar av situationen som den är nu,  så blev jag bara så jävla glad när Petter dök upp hit. Han är en underbar kille som jag vekrligen är superglad över att jag börjat umgås med igen.
Vissa dagar känner man att " jag är inte ett bra sällskap för mig själv idag"  och det är då man ska ha en vän som kommer över å delar kvällen eller dagen med en... Är verkligen livrädd för att trilla ner i de mörka jobbiga igen och någonstans innerst inne vet jag att jag antaligen inom kort kommer att må skit! Livet är inte en dans på röda rosor å speciellt inte vad det gäller kärleken. Den har sällan varit lycklig för min del, mer än i korta perioder, men är trött på att inte bli tagen på allvar och är även trött på att alltid hamna i skym undan.. Jag vet att jag är värd så mycket mer, men blir så blind varje gång jag trillar dit...


Så tack Petter för att du är en sån fin vän och som ställer upp!!
Jag hoppas att jag kan ställa upp för dig lika mycket som du ställer upp för mig!
Det är sånna som dig, som är riktiga vänner!
                                       ♥

*********************************************************************

Idag har jag varit på jobbet, och det var verkligen skönt att vara tillbaka även fast jag bara var borta en dag.
Känner att jobbet är en plats där jag gillar att vara på, där går tiden fort och man har roligt med både ungar och kollegor under dagens gång.

När jag var på väg hem från jobbet idag ringde Lillsörran och ville hitta på något.

Sötaste Ida, söstra-mi!


Så jag åkte hem och rastade hunden, sen slängde jag in henne och mig i bilen sen tutade vi å körde.

Vi satt och prata om allt och inget, mest om kärleken som man aldrig kan komma underfund med...
Känns otroligt skönt att ha henne så nära nu och att vi har så mycket att prata om varje gång vi ses.

När vi suttit och snackat ett tag kom vi på att man kanske skulle ta sig något att äta....
vi gick ut och kollade vad det fanns för roligt att välja på,... Thai, smörgåsbar, pizzeria och sushi...
Jag har ju aldrig beställt sushi och kände att nån gång måste ju vara den första.

Beställde massa lax å avocado. det kostad 88 kr för 10 bitar...tyckte det verkade dyrt för lite rå fisk å lite ris...men men..

Så här såg min tallrik ut..


Plus att man fick nån slags soppa som det såg ut som det låg en stor slämmboll i...
Ser du den??? Stor som fan...



Den smakade la sådär...

När jag hade ätit klart såg det ut så här



Om man ska sammanfatta min upplevelse av att käka sushi så skulle ja säga att de va spännande att provat på det...
men de är ju inget jag skulle betsälla när jag är vrålhungrig... kan inte tänka mig att möla i mig en tallrik sushi på samma sätt som man skulle kunna sluka en hamburgare.

Soppan hade jag verkligen kunnat vara utan, den såg jävkligt osmaklig ut samt att den smakade inte mumma heller..
Tyckte riste smakade konstigt, samt de där svarta algerna smakade som bända poppcorn.. eller nåt...
Sen va de inte super gott med soya till... låter ju inte som jag tyckte om detta alls, men det gjorde jag.. om jag hade fått göra det lite annorlunda, som att ha gjort några goa röror hemma som man kunde doppa fisken i istället för ingefära, de där gröna starka eller soyan. Men avocadon och laxen var jättegott!! Så de fick pluspoäng i alla fall!! hehe

Så Sushi får 3 poäng av 5 enligt mig!!

Nu har jag lånat några filmer av Lillsörran å jag har slängt mig i soffan och faktiskt tänker jag ta ett glas rött till filmen, fast än det är tisdag.

tack för idag Ida!!

Pusshajj

Kommentarer
Postat av: Kalle

är idas dörr skev lr är den bara avsparkad?

2009-04-29 @ 22:08:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0