Sol, glass, rally,hosta å försvunnen mobil!!



I fredags efter jobbet for jag & Molle in till stan för att kolla inte utbudet på utförsäljningen av dieselkläder.
Det var billigt men det fanns inte så mycket som föll mig i smaken. Gick därifrån med ett par jeans en tröja och en top.
Billigt var det i alla fall!! Efter det for jag hem, kände mig febrig och hostade massor. Gick ut på långpromenad med Akhela å sen vart det bums i säng. tror jag somnade vi fem sex tiden på kvällen. Vaknade sen på natten å då tog jag en promenad ute i friska luften. Sen sov jag vidare tills morgonen!

På lördags morgon gick jag till affären och köpte färskt bröd, sen bar jag ut min fotölj på balkongen så satt jag där och åt min frukost, å bikinin va på!
Fick en en hyfsat snygg solbränna med inte allt för mycket ränder osv...

Kände inte alls för att ligga i sängen å vara sjuk så jag for in til stan och tog en snabbfika med Peter.
Fick en kanonplats mitt i solen och det var hur skönt som helst att komma ut på stan och kolla på folk.
Blev dock lite skrajj när jag tittade bakom mig och såg ett helt gäng med Bandidos som satt och drack öl.
Min första tanke var, " shit måste ta en bild" andra sekunden kom ja på" NEJ de ska jag INTE"
Så jag snurrade runt med mobilkameran ¨åt andra hållet och tog gladerligen kort på en blå paradorkester som spelade musik så det dånade.



Efter vi fikat skulle Peter till jobbet och jag blev upphämtad av Johannes.
Skulle åka med honom och kolla dator...
Fick en del flashbacks när jag åkte med honom. Herregud, det var ju som att åka bil med Kallekalle eller Abbe, när man gick i gymnasiet. Jag säger bara: det var snabba svängar och det gick fort!

Var runt ut på bäckebol och backaplan å kollade.
Sen bara skrek min mage efter min favoritglass!!


Asså jag vet inte vad jag skulle göra om inte dessa två piller kunnat göra så jag kan käka glass!



Inge kul att vara laktosintollerant när det är soligt och varmt å man vill käka glass!!!
Men tack vare dessa piller så går de ju å äta glass, om man nu har med sig pillren!!


Åkte i alla fall sen hem och gick ut med Akehla....kände att jag hade feber å jag ville bara dra täcket över huvudet men insåg att jag inte käkat någon middag, så jag for och köpte thai mat som jag åt innan jag somnade, vid fem sex tiden igår kväll.

I morse när jag vaknade låg jag inte i sängen, tv stod på och jag hade totaldeckat på soffan.
Har vaknat hundra ggr i natt av att ja hostat. Fan va drygt, måste köpa hostmedicin.
Men när jag väl kom till Apoteket idag var det stängt.
Petter hörde av sig och vi skulle ta en kaffe, så jag stod för fikabröd!
Det blev 2 stora negerbollar och två Chokladbiskvier... men fan va äckliga dom var hahaha
Negerbollarna va goda med Chokladbiskvierna var bara för fyllda med typ smör. usch å fy!!'





En massakerad Chokladbiskvie
den va lika äcklig som den ser ut!

Satt sedan och kollade på lite bilder som Petter tagit på Akhela.'
Några av dom var riktigt fina!
Undertiden som vi kollade på bilderna på datorn låg akhela och mös vid petters stora fötter hehe





När jag kom hem satte jag mig och kollade på tvn då jag upptäckte att min mobil inte låg i fickan. Fick panik och skrev till massor av folk på msn att ringa min mobil å de ringde men den hördes inte i lägenheten så jag ut fort som fan för att jogga runt den senaste promenade jag tog med Akhela. Å visst låg den på marken just där jag böjt mig ner för att ta upp hennes skit!!!
Fan sicken tur jag hade alltså. Den låg helt synlig och eftersom jag hade 5 missade samtal oxå av folk som skulle hjälpa mig att hitta den så va det ingen som hunnit sno den!
Tack tack till er som ringde!

Nu ska jag lägga mig i ett bad och jag skulle inte bli förvånad om jag efter det å en promenad kommer att somna för kvällen.

ha de bäst allesammans!!


Saknar min kärlek!!♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0