Uppdatering från helgen...

Lite uppdatering från helgen!

I Fredag var jag ju ute med Lillsörran och festad lite.

Kvällen var mycket lyckad och vi hade verkligen trevligt ända tills slutet på kvällen.
Nattamaten intogs på cafe TinTin, där det var en idiot som inte ville lämna mig ifred.
Han envisades med att bjuda över mig till hans bord, men jag var inte intresserad.
Men det verkade inte gå in någonstans på denne människa!
Ogillar väldigt mycket när folk står så nära mitt ansikte å snackar så man nästan skelar!
Att säga att man "inte va intresserad" 4 ggr gick på nåt sätt inte in, men när några andra (som jag inte alls kände som satt vid andra bord där inne) började säga ifrån att han skulle  ge sig, för de märkte att jag blev less på hans tjöt och spring till mitt bord hela tiden slog det slint i skallen på honom så han slängde ett glas i bordet som var fullt med cocacola rakt framför näsan på mig, Lillsörran och J, så det skätte cola över oss samt glas.
Trevlig kille?!   Öhh nä tror inte det!

Mobilen låg på bordet såklart, och badade i coca cola efter insidenten.
Jag orkade inte ställa till med någon scen så jag reste mig bara upp och sa: Nu gick vi!
Efter han fått sitt spel, stack han så klart!



Någon ringde dit Farbror blå med kollegor, som kom dit, men jag ville inte göra någon anmälan...
vad skulle jag säga?
 Det var en kort kille som va dum i huvudet som kastade ett glas mitt framför min näsa på oss och min mobil är dränkt i cola så den är trasig!

Han fattade min tankegång men ville ändå påpeka att det var viktigt att även "små" saker är viktiga att anmäla.
Kände att lägg ner mer energi på att ta fast mördare och våldtäcksmän istället för att ta er tid att leta reda på en brun kort kille som har kastat ett glas. Han fattade vinken... men de stannade kvar tills min taxi kom så inte "gärningsmannens"  hela kusinskara skulle anlända med tillhörande bröder. Så de tackar vi för!

Jag var oskadd och en mobil, de går att köpa en ny!

Och så fick det bli!
Jag fick lite panik på lördagsmorgon då jag insåg att mobilen var stendöd och alla nummer var borta.
Satte i SIM-kortet i en gammal mobil och insåg då att jag hade TRE nummer sparat på mitt SIM-kort!
Så det blev till att köpa en ny mobil ändå.
Tack vare den snälle expiditen på expert i Stenungsund fick jag tillbaka alla nummer!
jippie!! :-)
Köpte denna telefonen...

Så även om det va åthelvete att idioten hade sönder min mobil,
så har jag ju nu tack vare honom en nyare och finare mobil!:-)
Allt ont för något gott med sig, på något sätt!

Var uppe på ön från lördag till söndag.
Hälsade på min älskling Akhela som verkade ha de så bra sååå hemma på ön!
Men visst fan hade hon saknat mig ;-) höll ju på att riva halva hallen när jag kom in, av lycka!
Mamma och pappa fick en liten present som tack, för att de hjälper mig med Akhela!
Köpte ett presentkort på Kullenshandelsträdgård på 500:- å dom blev jätteglada för det!
Mina föräldrar älskar blommer och växter, det fattar man ganska snabbt om man kommer hem till dom.
Så de va kul att de uppskattade det!
Känns underbart att det fungerar så bra med Akhela där även fast mamma och pappa har 2 hundar oxå plus två katter!

Älskar Er Mamma & Pappa!
$Ni är underbara!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0