Fredag!


Man säger till barnen att inte leka med maten,
men om man är fröken så får man göra det!
Min frulle igår...blåbär och yoghurt!


Igår kväll åkte jag och Frugan och handlade massa grönsaker och dipp.
Sen satt vi och smaskade i oss massa mumsiga grönsaker, tog ett litet glas vin till det oxå ;-)
Frugan va så trött så ögonen gick i kors så hon gick hem tidigt. Själv satt jag ju kvar med blogghelvetet alldeles för länge!

I morse när jag gick upp var jag INTE riktigt "med i matchen"...det kändes Tydligt!
Men trots det var jag ute på en längre promenad än den vanliga "morgon promenaden".
När jag satt i bilen på väg till jobbet satt jag å tänkte så intensivt på nått så pass vettigt så jag inte vet vad det var... så när jag passerad Frölunda Torg....hm ja då hade jag... inte kört fel... haha, ville bara ta en tur dit å titta lite.. Där är det fint såhär års...satte...
Fick vänt och sen körde jag till jobbet!

På jobbet var vi få barn och många personal även idag. Asså man står inte ut att sitta i solen när vi är ute på våran gård med barnen...man steks!
Så skuggplatserna är populära!!!

Innan vi gick på semester beställde vi massa nya saker till våra avdelningar, allt från pennor till dockvagnar mm...
ena avdelningen hade köpt ett spel som jag kände hade ett namn som verkligen kunde misstolkas!


Fånga musen??!

Ja, ni som känner mig, ni vet...jag kan inte missa att inte tolka det där fel!
Har ingen aning om vad det är för spel men jag hoppas barnen gillar det! :-)

Efter jobbet åkte jag och hälsade på en vän på sjukhuset. Det gjorde gott i hjärtat att äntligen kommit iväg och få se och höra hur allt va.
Vägen dit gick dock inte så bra, men kom dit efter mycket om och men! haha jag säger bara "Karlstad"!!!

När jag kom hem gick jag som vanligt ut med Akhela....det var för varmt för att gå till rasthagen å kasta ÅKE och GRETA, så det blev ingen längre promenad. Hon vill vara ute och springa men hon orkar ju inte, det är för varmt, hon bara lägger sig i det svala gräset i skuggan, så jag får dra henne.

Det är väldigt fint i min trappuppgång nu...NOT!
För det första så luktar de äckligt å för de andra så är det skitet som fan så man drar in massa böös när man kommer in i sin egen hall...


Fint va??!


Grannen min verkar ha tröttnat på skitlukten inne på hennes badrum..för nu mer står hennes toa utanför lägenheten..
Tycker det är lite dålig stil då lukten kommer att smyga in genom mitt brevinkasst när hon gjort sina behov!



Vad händer ikväll??!
Jag vill ut, men jag är trött!
Borde väl stanna hemma och vila lite och ta ett gött bad å fixa lite här.

Som ni ser har jag gjort om lite på min blogg...
blev lite inspirerad när jag gjorde frugans blogg...
Men har inte gjort klart hennes riktigt än...
ni kan gå in å kika här

*FRUGAN*

är ju inge proffs direkt på bloggdesign men det är lite roligt,
 när det går bra, om inte så är det aptråkigt!

Vill avslutningsvis skriva ett citat från en av peronalen på jobbe.

Detta sa hon till en förälder... :

-Det är inte varje dag man har sex, till mellanmål!


Givetvis menade hon sex BARN!

Tycker det var klockrent Missis!

ha de gött så länge!

pösshajj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0