Måndag

Idag jobbade jag från 8-16 men for inte från jobbet förrän strax efter 17.
Det var så gött väder å jag kände att jag lika gärna kunde sitta kvar och sola lite istället för att åka hem till en tom, tråkig lägenhet.
Skulle  ändå träffa "Herr Kantarell" på eftermiddagen/kvällen så jag for direkt efter jobbet för att träffa honom.
Det finns ingen som kan få fjärillarna i magen att flyga runt så mkt, som när jag är med honom.
Jag är hellre lycklig en kort stund med Dig, än att aldrig få vara så lycklig  i hela mitt liv igen!


Vad nu då? tänker ni och undrar såklart vem denne man är, men ni får snällt fortsätta fundera, säger jag bara!
Ni får helt enkelt googla på Herr kantarell å se om ni blir nåt klokare av det! haha

"
Har du sett herr kantarell bort I enebacken?
Han kom dit i förrgår kväll, med sin hatt på nacken.
Den är gul, och den är grann, passar just en sådan man.
Passar åt herr kantarell, bort i enebacken
".....

Jävla käck sång som man sjung mycket när man var liten och va med pappa och mamma ute i skogen och plockade svamp!

När jag kom  hem kollade jag in i mitt underbara badrum som fortfarande ser helt fantastiskt vacker ut!
Stämde av läget med Frugan som hade häcken full, kanske inte ordagrant, eller de vet i och för sig inte jag något om, men vi hann inte ses idag i alla fall!

Fick en fråga förut idag på msn om jag fortfarande gick runt med blonderat hår, och svaret är NEJ!


Herregud, de såg ju inte klokt ut, dagen efter jag blekt det åkte jag direkt och inhandlade ett paket lila färg och ett paket brun färg.
Tänkte att om det blir typ rosa när jag färgar det lila så färgar jag över det med brunt bara så blir problemet löst...
Nu gick inte allt som jag hade tänkte mig för jag var otroligt stressad när jag kom hem den dagen och just den sortens färg hade jag aldrig andvänt så jag var lite för ivrig när jag skulle blanda ihop färgen märkte jag när det började svämma över i flaskan...fattade först noll, sen kände jag " oh va gott det luktar" och det brukar det INTE göra, å i samma sekund insåg jag att jag klämt i hela tuben med balsam i färgflaskan. Kände inte att jag hade tid att få ett större utbrott över saken så jag försökte reparera mitt misstag med att hälla över blandningen i en glassbytta å så tillsatte jag även den lila färgen!
Doppade ner hövvet där i och smetade in allt i huvudet och inväntade spänt nåt tecken på att håret skulle ta färg även fast balsamet var med i smeten!
Det började ge resultat i håret men dock inte upp på skallen där det var som blondast, så jag dängde då ihop den bruna färgen och dängde i lite där uppe på knoppen, det gav resultat direkt, sen när de blivit lite brunare smetade jag in mer lila färg där och så det blev lila i hela huvudet.
Måste säga att denna klantiga färgning gav ett mycket bra resultat så jag överväger nästan att dänga i balsamet tillsammans med färgen nästa gång oxå hahaha!
Så jag har alltså nu mer lila hår!
För er som undrar hur blekt håret egentligen blev, så kan jag bjuda på en bild!



och såhär lagomt lila blev hövvet!



Jag blev i alla fall mycket nöjd! Det ser inte så lila ut förrän ljuset kommer på så de är bra!

Nä nu orkar jag inte skriva mer!

I morgon är jag tidig vilket innebär att jag slutar kl 14 men så har vi APT så vi slutar runt 19 å därefter ska jag Ullis och Carro ha planering så dagen i morgon kommer att bli lååååååååååååååång!

Saknar Akhela massor!!!

Pösshajj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0