Många flugor i en smäll!

Åkte förut upp till Uddevalla för att både göra ärenden på Torp (som är ett köpcentrum för er som inte vet)
samt träffa lite fölk!
Åkte först till fammo! Konstigt att man aldrig blir vuxen nog att kalla henne för FARMOR, utan istället kalla henne de man som barn kallade henne... FAMMO!!
Hos henne blev jag gödd med kakor och kaffe! Mumsigt värre!




Kaffet hade inte hunnit bli klart så jag tog en bild medan jag väntade!

Jag hörde av mig till Abbe som nyss blivit pappa och vi bestämde att vi skulle fika på Pingvin.
Kallekalle kom oxå med!
Abbe va sen så jag hann beställa pizza och käka upp den oxå! åt dock bara halva för mer fick jag inte ner.
Pizzan smakade "uddevalla-minnen" och den smaken är speciell men ack så god!



När jag kom fram i kassan för att beställa min pizza tittade pizzagubben noga på mig och sen gav han mig ett varmt leende å sa : Dee va lääääääänge sedan du!!
Du måste ha flyttat?!
hehe ja sa jag, flera gånger!

Fatta att han kände igen mig, fast iof...säg den människa som inte minns mig i den staden.
För er som inte vet, så gick jag i gymnasiet på musiklinjen i Uddevalla.
Så i den staden var man inte någon i mängden direkt utan det både hördes och syntes vart man än var! Esteter vet ni....haha
Jisses sicket liv jag hade de åren i den staden, men jaja de va tider de!
Allt jag gjort där är jag inte så stolt över, men de har varit erfarenheter som gjort mig till den jag är idag!
Och jag måste erkänna att jag är väldigt nöjd med mig själv som människa :-)



Kallekalle

Tillslut kom Abbe och lilla söta Julia som va drygt en månad!


Julia


Abbe och Julia

Det var så jäkla mysigt att se dom och även att vi alla fyra satt och fikade och stämde av läget.
jag hade dock lite svårt att hänga med i snacket för jag satt mest och glodde och petade på lillan som fick all min uppmärksamhet!

När jag kom hem satte jag mig vid pianot och började spela och sjunga och det verkar bli en ny låt som skrivs ikväll. Hoppas jag hinner klart ikväll med den...har hur mycket som helst inom mig som jag vill få ut i låten men det finns inte de ord som beskriver riktigt det jag känner... men jag hoppas på att komma så nära den känsla som möjligt!

ska gå tillbaka till pianot nu!

ha de !

pösshajj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0