En Omtumlande dag...

Idag vaknade jag förståss tidigt som fan bara för att jag hade sovmorgon... skulle vara på jobbet vid halv elva vilket menas med att jag behöver åka hemifrån kvart över tio...men när vaknade man i morse då? jo strax innan 8!
Pigg och utsövd. Irriterande som fan! Satt och kollade på barnkanalen och chattade lite vid datorn å inväntade min färd till jobbet. så det kändes inte som om jag tog vara på min sovmorgon alls!

Idag på jobbet var jag både glad och ledsen...fick ännu ett jobbigt besked som knäckte mig så jag bröt ihop. Skönt är det att man känner sig så trygg på jobbet så de är okej att urlipa när de behövs. Jag kunde verkligen inte hålla tillbaka tårarna utan de bara forsade. Ja är ju i och för sig en människa som inte alls är rädd för att visa känslor, men jag brukar försöka behärska mig när man är bland andra människor, men samtidigt känner jag att man är inte mer än en människa!
jag är stark många gånger men ibland blir jag svag inombords när jag känner mig otillräcklig, å hjälplös...då man inget kan göra mer än bara finnas. Vet att det betyder mycket att visa att man finns, men jag önskar många gånger att jag kunde GÖRA nåt !

Ikväll kom lillsyrran hit och vi inledde kvällen med att proppa i oss pizza!
På pizzerian blev jag hotad av en liten skitunge som kan ha varit 6-7 år.
Hans kompis som va i samma ålder kom in på pizzerian och spottar på golvet.
Innan jag visste ordet av sa jag: haalllåååå du, helt ärligt, brukar du spotta på golvet hemma oxå eller???
Killen blev rätt skrajjj och förnekade allt...
Men jag såg ju att du spottade och det är en spottpöl på golvet, helt ärligt skärp dig!
Pizzagubbarna kollade på mig och såg ut att hålla med mig om att man inte gör så.
Molle, Marina och Lillsörra stod brevid mig då hans kompis kom fram å sa, du ska ge fan i att bry dig!
Sen frågade han Molle va fan hon glodde på, å de roligaste av allt var att när han den tykne skulle gå därifrån kavlade han upp ärmarna på sin tröjja i förberedelse för slagsmål. Jag skrattade, helt ärligt tror han att han hade kunnat vinna en match med mig? han va ju pytteliten!
Han gick där ifrån och efter de sa vi att ja men nu kommer la alla hans bröder och kusiner snart, så vi tog våra pizzor och åkte hem!

Väl hemma satte vi oss och käkade, sen satte sig jag å lillsörran på balkongen och tog oss ett glas vin och tjötade.
sen knallade vi bort till hemköp och köpte blonderingsmedel för hon skulle göra slingor på mig som jag sen skulle färga i en nyans av rött men de fanns ingen snygg färg, bara slingmedel...så de va vad jag köpte. Lillsörran hade med sig ett paket hårfärg som jag färgade hennes hår med, det blev asbra!
När hon skulle göra mina slingor insåg hon att hon inte kunde och istället dängde vi i allt i hela håret...så nu har jag ett ORANGE-färgat hövve!
Tur att vi har studiedag i morgon och jag tänkter har KEPS PÅ hela dagen kan ja ju säga!
sen ska jag köpa hårfärgningsmedel, för att sedan omgående åka hem och färga över denna snygga nyans av organge till lila!

nu orkar ja fan inte skriva mer, ska sova!

god natt !!

vill bara säga att jag hatar en viss sjukdom mer än allt annat här på jorden just nu...Cancer
den gnager sig sakta in på livet och ställer till det...på bara en sekund har hela livet förändrats för dessa människor!
Som tur är kan man bli helt frisk! men det är sjukt att det blivit så vanligt och att de drabbar människor i alla åldrar!

Så ta vara på varandra och tänk efter på vad som egentligen är problem...man inser snabbt att man inte borde klaga så jävla mycket..!

I detta livet kommer döden ta ifrån dig allt du älskar,
så älska medan du kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0