Löööööööööööördag!

Idag vaknade jag upp på soffan vid elva-tiden...va helt bländad av det starka ljuset som sken in genom fönstret och när jag väl lokaliserat blicken på mobilklockan insåg jag att jag sovit alldeles för länge!!
Ringde upp min far och frågade om han skulle kunna tänka sig att hjälpa mig med att borra i mina kökslådor och det kunde han.
Innan jag hann vakna höll jag på att lasta in lådorna i bilen sen tutade jag och körde upp mot ön.
Solen sken och jag förtod inte riktigt att jag faktiskt satt i en bil och körde, så nyvaken var jag.

Kom hem och lassade ur luckorna så började vi mäta och sen borrade jag.
Min pappa kan allt och jag litar fullt på hans omdöme...men idag blev jag mer än arg.
När jag borrat, på pricken där han märkt ut, passade inte handtaget sedan.
Jag kokade av illska och skällde massor, fan att han inte kan mäta!
Här åker man upp till ön för att få hjälp av ett proffs och vad händer'???! Det går åt helvet med första lådan!!!
Lugnet själv vart tyst, bytte borr och tog och borrade. Sen sa han lugnt, prova nu... å visst fan funkade det!
Jag fick stillat min illska och istället säga att de va ju jävligt bra att det funkade haha
Vi båda konstaterade att det var för nära de föregående hålen som var borrade och nu mer igenspacklade som gjorde att när man borrade så flyttade sig borret till de mer lättborrade ställer (där det var igenspacklat) vilket blev ett resultat som inte var välkommet!
Men efter 3 luckort blev far min kaxig och borrade på moffo, å inte en enda låda av dem blev fel, alla passade perfekt, så jag tänker fortsätta säga att min pappa kan allt.



Redan som liten blev pappa min stora idol och jag såg upp till allt han sa och gjorde.
Jag var helt enkelt "Pappas flicka"!
Pappa kunde allt och var starkast i världen. Han brukade spräcka sin skjorta när han spännde musklerna vilket jag alltid ville att han skulle visa när jag hade kompisar hemma, men detta fick inte bli till en vana då utbudet av skjortor började bli knappt.
Min pappa gjorde aldrig fel enligt mig och allt han sa och gjorde va rätt.

Men idag när jag blivit äldre har jag insett att även min far kan göra fel, men skillnaden mellan mig och honom är att jag får hysteriskt anfall och skriker och börjar faktiskt nästan alltid gråta av frustation av att jag "inte kan" medan han istället bara tar det lugnt och fixar till felet. Allt är inte alltid kört, bara för att man gör ett misstag!!
Jag älskar min mamma och pappa och det besitter egenskaper som jag stolt tagit efter!
Min mor är en helt fantastisk mamma och jag är lyckligt lottad som har två underbara föräldrar som älskar mig massor och som står ut med alla galenskaper jag tvingat igeonom dem.

När lådorna var klara gick vi in och käkade lite.
Satt ute på altanen och jävlar vad vindruvor vi har i år. Fattar inte att rankorna inte ligger på golvet!!!





Inte nog med det, skörden av vitlök hemma var stor oxå hahaa

titt sicken liten en...



Sedan gick jag och mamma och tittade till våra små busfrön till kattungar!
Dom är nu ca 10 veckor gamla!

Här är Sixten

Efter som de är så skygga och små rivs dom massor och jag HATAR katter som rivs så jag tar dem i nackskinnet med ett nyp tag så de inte kan nå mig med vare sig tänder eller klor. E han inte lite söt??!

Här är Tössi

Gillar egentligen inte röda katter men vem kan säga att denna lilla krabat är ful?!
Mamma fick hålla henne för jag ville inte bli riven haha

Så små djur som kan vara så läskiga! haha

Fick reda på att grannen hade ringt pappa i morse och bett honom komma bort och se en konstig fågel som var utanför sitt hus. De sa att det måste vara en ovanlig föggel för de hade aldrig sett en sådan innan.
Så fågelexperten själv knallade gladerligen bort med nyfikenhet om de nu skulle kunna vara någon ny föggel som dykt upp hemma på tjörn som han inte redan sett!!!
När han kom dit och fick se fågeln konstaterade han att det var en zebrafink!!!


Den är ingen utefågel  här i Sverige,utan en fågel som man köper och har i bur hahaha
Vi hade massa sånna när jag var liten!

När jag kom tillbaka till stan tog jag å satte alla lådorna på plats, å herreguuuuud va fiiiint de blev!!!
Hoppade sedan in i duschen och blev en människa igen!
Sen hörde Mr P av sig och det resulterade till att jag snabbt som fan fick dragit på mig lite kläder å doppat ansiktet i lite smink sen drog vi ut till Amundön och fotade. Det var askul och jag skrattade så jag fick ont i magen! Jag får många visioner av bilder men kan inte riktigt förklara så han får så snällt stå ut med mina dåliga förklaringar å sedan pröva sig fram för att nå ett liknande bildresultat. Jag älskar att fotas och fota så jag tog ett par fina bilder på honom oxå! Roligaste bilden som skulle tas idag måste varit när jag skulle hoppa och han fota när jag var i luften! Herregud va ja skrattade...de blev ett par bilder innan jag själv tyckte att det blev bra!

Eftersom det är min sista helg innan jag börjar jobba så ville jag egentligen ut och dricka öl ikväll men de va fan INGEN som kunde ikväll!
Fy fan va trist...och när jag gick och var som mest bitter ringde Eda nr3 ;-) och frågade om jag inte ville hänga med på bio?!
Den började 21.30 så jag hade en och en halv timme på mig... och biljetten var redan betald...så jag tänkte att de kunde rädda kvällen.

Vi var hemma här vid strax innan 21 och jag kände att nä...faaaan jag hinner inte!
Men jag tog bilen in till stan och efter ett par vändor i ett desperat försök att hitta en parkering fann jag en!
Även om det var ett måste att överträda lagen... hm ja men jag fick ju i alla fall en parkering!!! *host*

När vi alla 7 satt oss, Eda, jag och hennes 5 polare, kom ett bekant ansikte in och satte sig på platsen framför mig...det var herr Möller :-)
Han förväntade sig massage på axlarna under filmen men så blev det ICKE! SÅ DET SÅ!

VI såg filmen "Baksmällan"



Komedi från 2009 av Todd Phillips med Bradley Cooper och Heather Graham
.

Handling Två dagar innan sitt bröllop så åker Doug och hans tre polare till Las Vegas för att festa loss på en oförglömlig svensexa. Men när de tre marskalkarna vaknar upp med sprängande huvudvärk morgonen efter så är gårkvällen en enda stor minneslucka. Info kopierad från discs hop.se! Över 18.000 titlar i lager. Beställ före 16.00. Leverans nästa dag. Deras lyxiga hotellsvit är fullständigt vandaliserad och brudgummen är försvunnen. Utan en aning om vad som hänt och med väldigt lite tid på sig så måste trion följa sina dimmiga spår bakåt i tiden. De får gå igenom alla sina dåliga beslut för att komma på var det gick snett och förhoppningsvis hinna få Doug tillbaka till Los Angeles i tid till bröllopet. Ju mer de upptäcker, ju mer inser de hur illa ute de verkligen är. ...
(Hittade infon om filmen HÄR)

Asså jag skrattade så tårarna kom...sicken galen film!!!
Käkade så klart poppcorn och drack en cola oxå, men inte verkade det som om jag hade fått i mig några poppcorn, för jag hade typ hela poppcorninnehållet liggandes mellan brösten, å de va inge bekvämt ska jag säga er! Det var minst sagt, obekvämt! haha

Brukar aldrig gå på bio i stort sätt och om jag gör det vill jag se en läskig film så jag blir rädd, men de är få filmer som kan få mig att bli rädd :-( men detta var ju en komedi och det händer typ inte att jag går på bio för att skratta, men ikväll gjorde jag det och ja, jag skrattade!!

Nu har jag kommit hem, varit ute med Akhela och bäddat ner mig i soffan!

Hoppas ni haft en lika bra dag som jag haft idag!!

Vill avsluta detta blogginlägg med en bild på min älskade lilla Sandra som hittade en LITEN fjärrkontroll sistgång vi var ute och handlade!


En sådan skulle man haft, svårt att missa rätt knapp liksom!!
hehe



pösshajj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0