Det blir nog bra detta...

Igår efter jobbet åkte jag hem en snabbis och hämtade min dator samt mobilladdaren innan jag styrde upp mot Tjörn!
När jag skulle lassa in grejjerna i bilen så la jag mobilen och nycklarna på taket på bilen.
Tanke slog mig just då att jag inte fattar hur man kan glömma nåt på biltaket för det syns ju så väl att det ligger nåt där innan man hoppar in i bilen och kör.
När jag lassat in grejjera å satt mig i bilen och börjat köra, hittade jag inte mobilen.
Jag var helt övertygad om att den INTE kunde ligga kvar på taket, för så tankspridd är jag inte!
När jag hade kört 2.2km utan att funnit mobilen, så tänkte jag att om 30 m ska jag ut på motorvägen så jag stannar nu och gör en koll ifall!!! Men oavsett så lär den ju inte ligga kvar på taket, för jag hade ju kört igenom tre rondeller och lite annat stökigt. Slängde i alla fall på varningsblinkersen och stannade bilden där man inte alls fick stanna. Hoppade snabbt ur och vad ligger på mitt biltak'?? Öhh jo min MOBIL! Den låg där och jag skämdes över hur slarvig jag just varit som faktiskt glömde den där.
Helt oskadd var den oxå!
Ibland har man tur!!

Hamnade i världens kö, och det stod verkligen still...så va gör man?? Jo jag startar upp datorn i passagerarsätet och slänger på lite musik samt påbörjar en passians ( vet att det inte stavas så, men kommer inte på hur de stavas) En snubbe som satt i en lastbi i filenl brevid mig pekade och skrattade åt mig...jag tittade tillbaka och tittade på honom med blicken, "men va fan ska man göra då?"
Efter ett bra tag kom jag till Stenungsund, där jag gjorde ett stopp för att äta middag hos Frida. Lille Joel har blivit så stor och vi busade massor :-) Käkade tacos och det va jättegott!!


Efter maten for jag, Frida och Joel hem till Tjörn till mina päron!

När ja kom upp på parkeringen hemma med bilen var pappa ute med Sally och Akhela så när jag klev ur bilen och fick tagit över Akhela som var överlycklig, så glömde jag av att jag skulle klara av att hålla henne, i mina stövlar som har en klack som är rätt hög. Det gick inte så bra utan jag la mig pladask på mage på parkeringen och hälsade på henne! haha

Det var jättemysigt att ha Frida här och alltid när hon är här vill familjen samlas å vi sitter och pratar tillsammans om allt och inget!

Mycket av tiden gick åt att leka med Joel som va så käck och duktig! Han är ju bara sååå underbar!!

 

Mamma och jag satt och pratade länge igår och hon är så jävla bra att snacka med!

Vi diskuterad mycket om hur mitt liv ser ut nu och jag är inte lycklig och jag är inte nöjd med min situation. Jag vill bryta cirkeln ...men det är tydligt att det är lättare sagt än gjort.

Men nu tack vare Frida och mammas råd och stöd så har jag tankats med mod att ta mitt beslut.

Jag vill det givetvis själv men har varit så jäkla rädd för att jag ska ångra mig...

Ni som vet om den andra bloggen kan läsa mer där...och ni som inte gör det, får snällt respektera att inte får veta.

 

Idag knallade jag över till grannen och vi skulle ta oss en promenix,

men först skulle Kalle ut i hagen! :-) Vacker totto!!!



Kalle

Ninas dotter Evelina följde oxå med så de va vi 3 å 3 hundar!


Akhela, Stella & Penny

Gick en bra promenad och alla hundar var super duktiga och det funka hur
bra som helst!

Sen gick jag hem och kelade lite med Tössi!
Våran katt...


Blev rastlös som fasen men tröttheten begränsade mig till att åka någonstans,
fram tills jag ringde farmor och då jag lovade att komma förbi på en kopp kaffe.
så nu ska jag styra mot Uddevalla en sväng!
Ska passa på att träffa Kallekalle oxå när jag ändå är i stan!

Hörs antagligen senare!!

pösshajj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0