Film-maraton

När man är lite käss får man ligga på soffan och glo på film efter film efter film... utan att få dåligt samvet över eventuell disk å sånt!!
Dessa filmer är nu sedda och de var allihopa bra!


MITT BETYG: 8/10

Den sanna historien om Michael Oher, en hemlös afroamerikansk yngling från ett trasigt hem, som tas in av familjen Touhy, en välbärgad, vit familj, som hjälper honom att uppnå sin fulla potential.

MITT BETYG: 7/10

Barn ser saker som vuxna inte upptäcker. De tror på övernaturliga ting som vi förnekar. Och nu försöker de varna oss... Efter två år i det pulserande Chicago byter familjen Solomon ut storstadslivet mot pastoral idyll på en solrosodling i North Dakota. Men under den idylliska ytan döljer sig en värld som bara familjens treåring, Ben, kan se. Och som endast tonårstjejen Jess förnimmer. Men när skräcken tar sin början står Jess ensam med sin vetskap. Och medan hennes föräldrar tror att hon har blivit sinnessjuk försöker Jess varna sin omgivning för den makabra hemlighet som platsen ruvar på...

 

10/10

Ben jobbar som skatteutredare och är djupt deprimerad efter sin frus bortgång. Han har svåra skuldkänslor för de misstag som han begått i det förflutna, och funderar på att ta sitt liv. Men först ger han sig ett uppdrag, som involverar sju andra personer.

 

 

7/10

Fyra medicin studerande försöker klara av det känslomässigt mödosamma arbetet med att hantera döda kroppar. En student börjar hallucinera, och plötsligt börjar studenterna dö, en efter en...

 


Dagen igår var alltså som ni kanske förstår hyfsat soft! Gjorde inte många knop utan låg bara och degade! På kvällen dock blev det jobbigt och ja va åter igen ledsen..men de gick över tackvare min underbara vän Pierre som ringde och höll mig sällskap ett tag via telefon, trots den sena timmen! Han om någon har fått smaka på livets hårda gång men kämpat sig igenom det man inte trodde va möjligt! Fick en del visa ord som lättade upp de som just då tyngde mig... jag ska säga er att de är fan inte lätt när man inte kan styra sina tårar å inte heller de som gör ont inombords..även om man bara vill blunda och släppa det som varit..


ikväll har jag käkat massa glass och ska snart ut och röra på fläsket lite..en goe kvälls promenad i mörkret är inga fel! Sen ska ja hem till min vän Mr P å dega!

Som ni kanske märkt så har jag avaktiverat mitt FaceBook-konto...orka inte med det just nu.
Så jag blir borta där ifrån ett tag... men kommer tillbaka, snart...tror jag!


ha de fint allesammans...
pösshajj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0