Frost i solsken= mycket vackert!


Vilken underbart vacker dag det har varit idag!
Frosten har legat vit på tak och mark och solens
sken fick allt att glittra så vackert!
Var ute med barnen idag i det fina vädret och
jag ville inte gå in när de nalkades lunch.
Kallt var det men med rätt kläder på sig var det kanongött
att vara ute!

Nu har julpysslet på förskolan satt igång...har börjar lite smått
med att göra lite fina tomtar samt änglar.
Så enkla men ändå så charmiga!
Sånna här stentomtar gjorde de minsta barnen..
Det går inte att misslyckas!!



De lite äldre barnen fick göra servettringar som liknar änglar



Fina va?!

Slutade 16 idag, men direkt efter att jag slutat skulle jag ha utvecklingssamtal med
en förälder. Vi satt i 45 minuter och pratade.
Det gick så bra så och det kändes som vi båda var nöjda med samtalet.



Ikväll har jag haft en "ta hand om mig själv"-kväll!
Tappade upp ett bad fyllt med hett vatten å massa skum!'
Tände lite levande ljus å la mig i badet.
Gjorde hårinpackning och la även en ansiktmask.
Det är så otroligt avkopplande att ligga i badet i ett mörkt badrum i ett sken av levandeljus.
Älskar att sjunka ner undervattnet så bara näsa å ögon är ovanför vattenytan..
Lyssna till det knastrande ljudet då badskummet fallerar samt sitt eget hjärtas slag.
Låg i badet länge och bara mådde!
Vad vore mitt liv utan att ha tillgång till ett badkar?
Då hade jag inte haft något liv!

Nu känns det att det är december tack vare kylan!
Hoppas att det kan komma lite snö snart oxå som lägger sig
så man kan åka pullka å ha snöbollskrig.
Det är det bästa med snö!
Snowboardåkning kommer strax där efter på topplistan av aktiviteter i snö!

På Fredag kommer min vän Erik hit från Karlstad :-)
Vi har de senaste åren gjort pepparkakshus tillsammans och denna tradition måste ju fortgå
oavsett om vi bor långt ifrån varandra nu!
Det ska bli så roligt å jag hoppas att jag ska fixa göra ett hus i år utan att börja grina av irritation!
Jag får psykbryt på mig själv för att jag är så darrig i händerna så när man ska limma ihop husets delar så brukar de ALLTID GÅ SÖNDER! (köper alltid färdiga hus som man bara sätter ihop med smält socker)
De senaste gångerna har Erik fått fixa det där för att undvika en dålig stämning, men i år vill jag pröva själv!

Det som är så roligt med att göra peppakakshus med Erik är att vi gör så olika typer av hus i valet av godisar som sätts på.
Han brukar nästan alltid göra ett typiskt "klassiskt" hus medan jag har döskallar på och ormar å en jädra massa andra godisar som inte alls hör till julen! :-) å så brukar de se ut som om en 5:åring har gjort det!
Men de är fan inte lätt att göra peppakakshus då man måste va säker på handen..när man inte är det.
Men jag brukar nästan alltid bli nöjd med mina peppakakshus ändå!:-)

På lördag ska jag på kalas då det ska firas att lillebror fyller 30 år!
Herregud va gammel han är!
Nu är han ju gubbe!!!
Kanske borde döpa om honom till storebror snart..?
Men åldern är ju bara siffror...han är och kommer alltid att vara min lillebror haha!

Nä nu får de vara bra för idag...


ha de fint!!

pusshejj, ja' saknar dej...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0