Året som varit 2009!

Vad har hänt och vad har jag gjort under år 2009??

Här kommer en liten resumé i stora drag ..


Januari

Den 7 januari började arbeta som förskolelärare i Askim!
Det är lätt den bästa arbetsplatsen jag någonsin har varit på!!
Älskar mitt jobb, mina kollegor och allt där till!!

(bilden är inte tagen från januari som ni kanske ser..hittade ingen)

Februari


Flyttade jag in i min nyinköpta lägenhet i Mölndal! :-)
Det var stort att ha köpt en lägenhet!!


Mars

Tog jag upp kontakten med en polare från gymnasietiden i Uddevalla..Johannes. Hade ingen aning om att även han bodde här i Götet!

En superhärlig människa som alltid är kul att hänga med!

April
Käkade jag suchi för första gången i mitt liv och det smakade rätt äckligt! haha
Men de va en mysig kväll jag hade tillsammans med söstrami!!

Maj
Den 25 maj, på min födelsedag fick jag för första gången i hela mitt liv ett blomsterbud med rödarosor. Givetvis var dom från min stora kärlek!

 

Den 30 Maj hade jag en magisk helg med kvällsbad och mys i solnedgången med Kärleken hemma på Tjörn..Å du sa "Jag älskar Dig" för första gången! det är stort! Träffade även mina päron när de kom hem: - )  Dagen därpå åkte vi ut till Mollösund och solade å hade de kalas! En av mina bästa helger ever!

Juni
Träffades jag och Frugan för första gången själva utan att vi såg via polare.

Älskade henne från första stund jag började prata med henne! Hon är en underbar vän!!



Det var oxå i juni som jag för fösta gången å sista gången i mitt liv smakade på valkött!!!


Fy fan va äckligt, höll på att spy över matbordet!

Men fick även lära mig en ny matkombination som smakade desto bätter!!
Nämligen Kesella blandat med funlight! Det borde alla som inte provat, prova! Jäkligt gott!



Juli

Just denna månade började även Frugan renovera hemma och därav blev de många turer ut till Bauhaus vilket blev katastrof varje gång, de hade aldrig hennes prylar i datasystemet så de fick alltid gå iväg och kolla vad det kostade även om vi sa vad det kostade! Å sen var de alltid en jävla kö...jag som hatar att stå i Kö!!!

Denna månad hade även frugans familj en stor sommarfest hemma hos dom och det var såå roligt!!!

Får ej glömma att Carro, min älskade kollega gifte sig samma dag som sommarfesten! Så vackert bröllop!

 

Augusti

Hade en myskväll hemma med Lillsörran då jag blonderade håret för skojjskull för att sedan färga det lila..


Den 30 augusti åkte jag hem till min stora kärlek och sa att vi inte kan ses längre..

Den smärtan jag gav mig själv genom de orden gjorde så jävla ont, men jag hade inget val!!

Det gjorde för ont att ha de som vi hade det!

September

Åkte jag och mor på en trip till Danmark vilket var VÄLDIGT behövligt för mig just då!
Hade alldeles för många jobbiga tankar i mitt lilla huvud då!
Beslut skulle tas och jag pallade inte vänta på Kärleken längre!



Jag skrev även in mig på SATS i Landala!


Oktober
den 24/10 hämtade jag min nya bil!!

Den e Snygg, Snabb & Säker!


November

Tillbringade jag en helg i Karlstad och jag kände mig som en prinsessa hela helgen!

Och hann träffa min undernara Emelie!!!

 

Jag, Freeeda & Molle!

Freeda kom hit en kväll och vi hade galet roligt tillsammans...då vi senare mötte upp Molle mfl..

 

December

Var ute med Jobbe å käka på bliss och därefter blev det utgång till både Gretas  och deep! Herregud sicken kul kväll. Jag glömde allt jobbigt och var bara allmänt lycklig hela kvällen!!!

På Gretas...

ullis och jag på deep..


I december träffade jag Fredrik som jag inte träffat eller snackat med på drygt ett år pga en sak.. å de kändes som en lättnad att allt var som vanligt när vi sågs!

 

Har så otroligt många fina och mindre fina minnen från detta året och jag hoppas inte du blir besviken över att kanske inte just du blev nämnd eller är med bland mina bilder här nu...

Alla minnen finns inom mig och kan ju givetvis inte skriva ut alla! :-)

♥**********************************************♥

Man skulle väl kunna sammanfatta året med att det har handlat mycket om kärleken...

och att låta den man älskar gå... men de är svårt när ingen villl var ifrån varandra helt!

Tiden får utvisa vad som sker framöver...har i allafall i vinter gjort det jag inte trodde var möjligt detta år... nämligen att släppa in någon ny känslomässigt....även om det inte va besvarat så vet jag nu att jag visst kan känna lycka med någon annan.

Har under detta året funnit otroligt fina vänner som jag trivs med! Hade inte så många vänner när jag flyttade ner till stan igen i februari. Men nu har jag fantastiskt fina människor runt om mig och är jätteglad för att jag funnit dem!

Har hunnit stabilisera mig på jobbet och ser jobbet som mitt andra hem!

Jag älskar det!!! Underbara kollegor som finns till dag som natt och som även blivit vänner utanför jobbet.


Min önskan år 2010 är att få en bättre tur i kärlek och att stärka mig själv som person till 1000!

 

TACK ALLA UNDERBARA NÄRA OCH KÄRA SOM VARIT EN DEL AV MITT LIV ÅR 2009!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0