En kul jul i Karlstad!


Den 22 December for jag hem till ön direkt efter jobbet! Hade en liten julafton och åt gott med mor och far! Fick jättefina julklappar och de blev nöjd med sina med! :-)

Den 23, for jag och Akhela upp till Karlstad i min snygga "Ford- Fikus" som var överfull med kläder och annat bra att ha när jag skulle iväg! Herregud asså jag hade en proppfull IKEA-Kasse med kläder å så hade jag datorn å 7 par skor/stövlar och en jävla massa mer skit! Jag borde gå en kurs i att packa för en bortavistelse på ca 4 dagar!

Redan på vägen upp blev jag ovän med min bil då den vägrade att ge mig spolarvätska på framrutan... det funkade bara på bakrutan..Men när ja kommit till mellerud började den fungera! Tjohooo! Snabba ryck ;-)
Stannade såklart till vid BLOMS och kikade in om de hade nåt sjukt att skratta åt i klädväg eller om de kanske till och med fanns nåt fynd som va snyggt?`!
Hittade ett par stövlar som jag blev förälskad i som kostade hela 119:- Det kan man inte tro när man ser dom!
När jag kom upp till Karlstad, hade jag mycket bråttom för att komma in på IKEA, då jag lovat köpa en sak som inte finns här i gbg ... hade fått veta några dagar innan att de bara fanns 7 st "sånna" kvar och jag villet VERKLIGEN få ett av de sju, och tur som jag hade tog jag de ensama paketet på lagret! YES! Mitt uppdrag var slutfört!!

Åkte sedan hem till  Henke och hängde där...vi gjorde så klart hemmagjord pizza :-) (en favorit i repris)



Han hade minsann fyllt hela kylskåpet med massa god mat och det fanns vin, godis ja typ allt jag gilla!
Härlig kille den där Henrik som vet vad man gillar, å ser till att ha de på plats när man kommer på besök! Jo men vi käkade pizza och drog en flarre rött och sen blev det film och godis!

Jag om någon vet hur man får en godis-skål att se osmaklig ut!!

Man biter lite på en godis, lägger tillbaka den...biter på en annan fram tills man finner den smak man helst vill ha... hahaha

Somnade som en stock på kvällen var helt slut!

24 Dec...
När jag vaknade dagen därpå var det julafton... steg upp och tog mig ett långt härligt bad och såg till att ficka lite översvämning i badrummet x3 gånger! ;-) Gjorde sedan i ordning mig lite och drog ner på stan för att kolla läget och köpa lite grädde till risala maltan! Stan var inte folktom inte men den var ju inte heller överfull med fölk! När jag handlat de jag skulle ha åkte jag på "promenad" förbi ställen, hus, lägenheter skolor som jag hade massa minnen förknippat med! Det var minsann en trevlig trip.

Väl hemma sen började jag göra iordning julmaten som vi skulle käka innan vi skulle iväg!
Jag blev klar precis till 15..så jag slog på tvn å slängde mig på soffan...men somnade så jag missade det i år igen haha! Vaknade när Henke kom hem vid 16 å då käkade vi!

Enkelt blev det, gott blev det och mätta blev vi!

Världens godaste risalamalta, gjord av MIG!

Utöver detta blev det lite sill å rödbetsallad mm..

 

Åkte sedan in till stan där Tony +flickvän och dotter bodde...Det var även ett par andra där!
Jag stortrivdes i deras sällskap då ironin stank i hela lägenheten och skratten som vi gav i från oss höll på att lyfta taket! Lille Anton(lillpajjken) och jag hade kanonkul tillsammans!

bjuder på lite bilder från Julafton













Efter att ha skrattat oss hesa och berusat oss LAGOMT med vin och glögg fick vi skjuts hem!

Hade så sjukt roligt på julafton, TACK ALLA NI SOM VAR MED OCH GJORDE DEN KVÄLLEN!!!
Det var så himla trevligt och sköna olika personligheter som man träffade på!

25 Dec...
Dagen därpå åkte jag hem till Fredrik..har inte sett människan på övet ett år.. De va precis som vanligt när jag träffade honom, denna bestående sjuka humor som man inte kan hålla sig för skratt för!
Kollade lite på Bröderna Lejonhjärta som gick på tv och den som var mest i centrum...det var ju såklart Akhela som inte alls ville komma till ro...det luktade ju annan vovva i lägneheten!
Jag hoppas faktiskt på att få Fredrik till att gästblogga här... vi får väl se om de dyker upp nåt sånt..de vore sköjj i alla fall!       
Försökte klä ut akhela så som Skorpan och Jonatan såg ut på tv..




Efter att ha tjötat ett tag och glott på tv åkte jag vidare!
For hem till Tomas en sväng som var i full gång med att försöka montera en tv i sovrummet med sin far.
Jag slängde mig på sängen och glodde på dom ett tag och la mig lite försiktigt i när de verkade gå snett!
hahaha, men jag hoppas de blev bra i alla fall...stannade inte kvar och kollade...de han inte hända så mkt under den tiden jag var där! ;-)

Sen blev de tillbaka hem till Henkebänk...där jag la mig för första gången i mitt liv på en spikmatta!
Fysatan va ont de gjorde innan man låg på plats! Efter att ha legat på den ett tag blev jag helt slut, och det kändes som om det pulserade i hela ryggen! Totaldeckade och sov i en timmer eller två!

När jag vaknade till så insåg jag ju att "fan de är ju juldagen då ska ju alla ut!"
Men jag kände bara att jag ORKAR INTE!!!! Snackade med Ela som bor i Forshaga... så jag studsade upp och gjorde mig iordning på 10 min sen satt jag, Henke och Akhela på väg ut i ingenstans i de värmländska skogarna! Inte var det plogat heller så jag körde i massa nysnö och det va spännande! Men de  gick asbra! Väl hemma hos Elas kompis blev de till att spela spel! De drack men inte jag och henke så vi fick skåla med vatten och julmust (dock inte blandat i ett och samma glas ;-)  )



Vi spelade blandannat "Våghals 2"..och "Bibeln" " jagh har aldrig" mm...
Det var lite som sanning och konsekvens... sköjj va de i alla fall även om det kanske låter fjortis!

Skulle bjuda på en "puss-bild" å de va en puss som varade i kanske max 2 sekunder, men efter 1.12 sekunder känner jag hur jag blir smittad av HERPES! Fan va de sved!!

- Vaa fan är det som svider på min mun...jag har fått herpes!!!

Ela skrattade sig dubbelvikt, å jag var livrädd! Men då hade hon tydligen smort in käften med nåt som ska göra så läpparna ser större ut.. så jag körde ifrån Forshaga och hem med en mun som kändes som en stor pulserande fläskläpp!! Jisses, va de hittar på för saker nu förtiden, va nöjde med din käft istället för att kleta på massa smärtsamt klet som bara svider! :-)

Det var jävligt roligt att träffa dig Bruden i alla fall även om jag fick ont i käften! hahaha

Senare på Kvällen åkte jag hem till Fredrik och skrattade ihjäl mig! Man kan skratta MED sina vänner, men man kan oxå skratta ÅT sina vänner! hahaha jaja...nog tölat om de! Skojj va de i alla fall!

Den 26 dec...
Dagen därpå stod det slappa, Pizza, KRÄFTOR & 2 filmer, på schemat! (detta upplägg av en dag var oxå en favorit i repris från förr...)

Det första vi fick göra när vi kom utan för dörren var att hjälpa en tjej som satt fast med bilen..så de va bara att putta på! Det hade kommit en hel del snö under natten.. Själv var jag nästan helsäker på att jag skulle kunna köra iväg utan några större problem...som tur stannade tjejjen kvar för att se om jag kom iväg... För jag KÖRDE FAST JAG MED! så Fredrik och tjejjen fick putta på forrden så den kom lver snövallen...! Därefter for vi ut och handlade krällor, på Willys där jag vet att de ALLTID har krällor oavsett årstid! Sen blev de en sväng till Pizzerian å därefter till att hyra film.

Jag valde denna...



han valde...


Åkte sedan hem och proppade i oss var sin pizza...å kollade på simpsons maraton..

Blev helt stenad efter maten så de va gött att de va simpsonmaraton på två så man bara kunde ligga och glo!



Nån som helt plötsligt inte ville ligga stilla och glo var Akhela...jag kunde inte begripa vad det var med henne..hon gnydde massor, så jag gick ut med henne men hon ville bara in..å väl inne hoppade hon upp i sängen och höll på att försöka nå nåt undersängen men hon kom inte åt...

Hon hade bara med sig "ÅKE" och ett tuggben och de låg i vardagsrummet...så va fan va de hon ville ha under hans säng??


Akhela visar Fredrik vart "???" ligger..


Efter ett tag..fick de fram "boven under sängen.."
Det var en BOLL!!!


Å då undrar jag " hur i helvet kunde hon veta att de låg en boll där under när man inte kommer åt att se under sängen??!" Jaja antagligen kände ju hon de på lukten men ändå! Bara sådär å få sig ett sånt spel.. Men sen vart hon lycklig i alla fall!

senare på kvällen blev det krällor och film! Jävlar va jag åt, men de fanns ju nån som käkade mer..
2 paket kräftor gick åt...!




Efter vi käkat kunde man inget annat än klaga över hur jävla mätt man va! Min mage pekade rakt ut och gjorde allmänt ont och ju undrade vilket år jag ska lära mig äta lagom mycket i stället för att käka tills jag nästan spricker?!
Tog en goe kvällspromenad å sen kändes det lite bättre!

Vad det gäller filmerna som vi såg...så var de en film som var bättre än den andra ;-)
The Cell2 var helt okej faktiskt...valde dock den utan att ha sett ettan haha men de funkade fint ändå!
Den andra filmen Stan Helsing, var dock en mycket SPECIELL film, men de va ju kul att ha sett den oxå

Skönt att få se ditt snygga face igen, Fredrik!
Tack för ALLT! ;-)
Den 27 dec..
Dagen därpå skulle jag åka hem till Jesus och hälsa på...men det var bara ETT PROBLEM!
Jag var inparkerad! Det va en som hade ställt sin bil alldeles bakom min bil så jag kom liksom varesig fram eller bak... men efter att F knackat på hos grannen och väckt honom så flyttades bilen och jag kunde köra upp till mina gamla hemtrakter...kronoparken, även kallad "den mörka parken"... ;-)
Jesus och jag tog oss ut till badstranden utpå Bomsta ...:-)

 

Åkte sedan hem och käkade och kollade på den gamle braiga filmen "Höstlegender"!!!
Senare på kvällen drog vi en flaska skumpa och kollade på ännu en klassiker....Drömkåken!!! Haha
Så jävla bra!!! Och som vanligt satt Akhela i han kän!



Sov mycket bättre denna gången då jag hälsa på Jesus...kanske det berodde på att jag snodde sängen och han fick sova på sin lilla lilla soffa! HAHA men de e ju så...är man Gäst, så är man ;-)

Tack Jesus för att är en undebar vän och ALLTID FINNS DÄR!



Den 28 Dec..
Åkte ner mot Göteborg vid 10-tiden och jag lovar att jag satt och små log MÅNGA gånger på vägen hem när jag tänkte på vad skojigt jag haft det denna gång uppe i Karlstad!
Jag och spolarvätskan för framrutan kom inte överrens förrän jag kommit till Uddevalla!!!
KATASTROF!
Stannade till hos farmor och sa hej! Allt verkade bra med henne och vi bestämde att vi ska ut och shoppa nån dag tillsammans! Det ser jag framemot!

Eftersom klockan var så lite så åkte jag även hem till tjörn till mor och far och tog en efterlängtad kopp kaffe undertiden som jag ivrigt berättade om min härliga vistelse i Karlstad!  Därefter åkte jag hem och käkade kina mat och drack vin!



HAR HAFT EN UNDERBAR JUL OCH NÅGRA UNDERBARA DAGAR TILL I KARLSTAD!

SAKNAR ER REDAN, MEN VI SES SNART IGEN, DE LÖÖÖVER JAAA DÄÄÄ!!

NI ÄR UNDERBARA VÄNNER!



När jag var i Karlstad så sken jag liksom sola i karlsta´brukar göra, nästan hela tin'!
Men väl ner i stan igen möttes man av de "tunga och jobbiga" som man så enkelt åkte ifrån...
Mötte det dock med en helt annan inställning när jag kom till Götet igen..insåg även att jag nu blivit av med några saker som tyngt mig...och är helt ärligt jävligt glad över att jag tagit tag i, konfronterat och reflekterat över en del av problemen under min vistelse i Värmland.
Så ett par kilo lättar är nu klumpen i magen, vilket är väldigt skönt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0