K+R+A+M= KRAM


Jag & Cosmos...



I torsdags efter jobbet satt jag och sjung högt i bilen på väg hem men när jag nästan var hemma å körde i en rondell kom jag på att de va fan nåt speciellt den dagen..
körde två varv runt i rondellen innan jag kom på...
Fan jag har ju ett utvecklingssamtal kl 15...
Tur att jag inte glömde av det, de hade ju varit pinsamt!
Så de va bara att köra tillbaka till jobbet!
Samtalet gick i alla fall jättebra!
Har nu haft mina två samtal...fler blev det inte då ingen mer förälder önskat att ha det!

På fredagen åkte jag hem i stress för att strax därefter hämta upp Erik som var på besök här från Karlstad.


En gammel bild på Erik & Mig...

Vi drog och handlade det vi behövde för att göra vårt peppakakshus sen for vi hem till mig och drog en flarre vin å tjötade!

Tanken var att vi skulle göra huset efter IDOL, men då gick vi in på flarre nummer 2 i stället och helt ärligt så glömde vi av peppakashuset!
Skandal!!
Det var ju de som var hela grejjen med att vi skulle ses typ!!!
Men men de var verkligen trevligt att ha honom här och snacka om vad som hänt sedan sist vi sågs vilket var typ ett årsedan.
Så TACK ERIK FÖR EN TREVLIG KVÄLL!!

På lördagsmorgon begav jag mig ut och sprang...
jag bara flög fram och fötterna kändes lika lätta som fjädrar.
Tog mig sedan ett hett bad och gjorde mig sedan i ordning för att åka till min bror som hade 30års kalas.
När jag kom in i trapphuset funderade jag på om det var nån unge som fyllde år oxå i samma trappuppgång, pga att det var fullt med serpentiner och ballonger...men de riktades in mot bror mins längenhet! hahaha



Han blev jätteglad för presenterna, han fick en barréklämma (till sin nya gitarr som han fick i födelsedagspresent) och en bukett blommor!
Där bjöds det på snittar och annat mumsigt och även inne fick man en stark känsla av "barnkalas"!
Att äta på nallepuh-tallrikar med tillhörande plastmuggar med lock å sugrör så man inte skulle spilla gjorde det hela klockrent! Jag var på barnkalas hos LILLEBROR ;-) haha



Det var en trevlig tillställning och det var roligt att träffa folk
och "kollegor" som jag inte träffar allt för ofta!

När jag sedan kom hem drog jag på mig mjukisarna och mös ner mig i soffan och den lämnade jag inte på hela kvällen...
Var lite sugen på att gå ut..men något hade gjort mig bitter så jag valde att stanna hemma..
Det finns just nu något som verkligen irriterar mig och det är just när man agerar dryg och kall..
Vad vinner man på att vara sån?
Tröttsamt är det i alla fall...

I dag åkte jag upp till ön och firade mamma som snart fyller år...
hon bjöd på god middag och det var så mysigt att få vara hemma med mor och far en stund.
Hon blev i alla fall väldigt glad för sin present som jag gav henne...
hon hade önskat sig ett halsband där det står "HOPE" som är från barncanserfonden..

När jag kom ner till stan tog jag mig en whisky för att kanske bli av med min bitterhet över detta tråkiga sätt någon väljger att ha mot mig just via nätet men inte annars...
Det hjälpte lite...
Tog även det stora steget att ta fram adventsljustaken idag...bättre sent än aldrig!



Så nu är jag med i matchen...
alla andra grannar har sina uppe men de har inte jag haft..men nu som sagt står den
och lyser så fint i köksfönstret!

Frugan och Tim kom förbi ikväll och sa hej och tjötade en stund och jag gav även dom
en födelsedagspresent eftersom de båda fyllt år!!
Snart reser dom till KINA i 2,5 veckor!
Men det unnar jag dom verkligen!
Men lite tråkigt är det att de blir borta över jul och nyår...
förra nyår firades ju hemma hos Frugan, de va då vi träffades för första gången!


Hoppas ni haft en bra helg, för det har jag haft!!!:-)

ha de gött
K+R+A+M =
KRAM!


För er som inte vet hur de ordet stavas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0