Frugan decka, jag målade köket!

I morse väcktes jag av att Frugan ringde kl 10.05...hon vill hänga och jag var på!
Såg efter samtalet att hon redan 07.48 skickat ett sms ... snacka om att vara otålig! haha

När hon kom hit åkte vi ut till sisjön för jag var i ett stort behov av ett nytt tikskydd till Akhela..hon började löpa igår och det enda löpskyddet jag kundet hitta va de dåliga som hon kan ta av sig...så vi for ut till Arken och inhandlade ett nytt!
Sen for vi till systemet och jag gick med raska steg bort till samma ställe som alltid, där mitt lådvin  Podium, står och får en smärre chock när jag ser att just det vinet är slut!


Där man ser golvet, där ska pallen med mitt vin stå!!

Jag visste inte vad jag skulle göra, började beklaga mig och sa att de måste ju finnas på lagret, men icke...
Efter en stund när min irritation och stora besvikelse hade lagt sig gick jag bort och tog ett annat lådvin, Mauro..ett rött, gott och lättdrucket vin. Frugan köpte fyra aquatini. Sedan gick vi in på Coop!


Frugan har ännu en "träningskläderna-dag"


Själv hade jag en "högklackat-skjorta-och-jeans-dag"

Vi bestämde oss för att göra tacos när vi kom hem så vi gick runt och plockade till oss det som vi skulle kunna tänkas behöva!
Det var först vi gurkvalet som vi blev lite oense...


Hon ville ha den smala och jag den stora tjocka!
Jag vann!!!

Sen blev vi lite fundersama över hur i allsin dar leverpastej egentligen ser ut enligt Coop...


Flintastek, tänkte vi, men det stod leverpastej...

Sen hade de även en mycket skum potatissallad...

Ja... Coop är bra på mycket men man kan ju tycka att de borde gå någon kurs i vad det är som ligger i diskarna innan de smäller upp en tillhörande skylt!

Som ni vet brukar vi ha en otrolig otrur i vad det gäller att hamna i en snabb och bra kö...
PLÖTSLIGT HÄNDER DET!!!!



Personen framför hade inte alls mycket i sin vagn..så snabbt gick det och vi var båda nöjda och glada när vi gick ifrån affären!

Väl hemma satte vi oss och avnjöt var sin cider...sen blev jag rastlös...
Frugan la sig på soffan och glodde på tv och drack mer cider, medan jag svirade om till mina fantastiskt snygga och sexiga målarbrallor för att sedan fortsätta måla i köket!


Är man snygg eller är man snygg??

"Någon" satt och tog kort på sig själv när jag målade.. jag säger inte vem... men bilden visar ju med all tydlighet vem det var...



Målade tills jag tröttnade, vilket blev i ca 1 timme...sen tog jag mig en cider till och satte igång och laga mat!
Efter att vi gjort iordning allt hällde vi upp var sitt glas med rödvin sen satte vi oss för att börja käka och liksom alltid är vi vrålhungriga när vi väl ska käka.
Det är knappt att vi hinner snacka mellan tuggorna innan vi tömmt våra tallrikar!!


En god sallad som innehöll: Rödlök, fetaost, majs, tomater, gurka, salladsbönor,sallad och paprika!



Det var jättegott och vi åt oss verkligen proppmätta!
Kollade på filmen " om jag vänder mig om" undertiden som vi åt.

Efter maten satt vi och tjötade lite och pillade med datorn, å drack mer vin...
Sen deckade Frugan på min soffa...
Kollade på halva filmen "ondskan" som gick på tv.
Men jag var så rastlös så jag gick ut i köket och fortsatte måla lite till!
Å där har jag tillbringat resten av kvällen medan min kära Fru har snarkat.

Nu har jag gått och lagt mig och ska väl försöka sova lite.

Har haft en mycket bra dag och kväll även om hon deckade lite väl tidigt..tror hon deckade vid 20.30 tiden..men å andra sidan tog vi första cidern vid 14.30

Sov så gott!!!

Najjt!!!

pösshajj

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej Nora!



Du jag har tänkt på dig och nästa gång jag är ledig så ska jag pingla dig så vi kan ta en öl om du kan då.



Många Kramar

Johanna

2009-07-13 @ 14:56:48
URL: http://www.twitter.com/MammaJohanna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0