Händer saker hela tiden nu!!

Skrev detta blogg inlägg igår men det blev aldrig publicerat...

Hej allesammans!

 

Kan inte vara roligt att läsa det föregående inlägget varje dag så jag tänkte chocka med att skriva ett NYTT inlägg!

Jag tror det va grannen med det öppna &  trådlösa internetet som flyttat så jag får nog skaffa mig ett eget!

 

Det har hänt MASSOR sedan sist och lägenheten blir bara snyggare och snyggare!

Det är fortfarande en del som inte är på sin plats, men det ska vi snart få bukt på.

Nu har de även börjat med badrumsrenoveringen huset men de har inte kommit in till mig än.

De är hos grannarna nu och borrar och för oväsen och det är allt utom ett trevligt ljud att vakna till på morgonen! Känns otroligt skönt att jag börjar känna mig hemma här och att det är nu mer roligt att bjuda över vänner!

 

Fick mina köksluckor i förrgår, å de va såååå snygga!

 

Var runt en dag och raggade bra pris på att lämna in alla luckor och lådor för omlackering och det var minsann olika bud här och var....6000:- kostade de på ett ställe 4000:- på ett annat sen kom jag till ett ställe där jag kände att NU Nora, det är nu du ska charma snubben!!

Fick alla mina luckor och lådor omgjorda för 2895:- det hade det INTE kostat egentligen men de va så roliga de där killarna. De va två rejäla killar i 160kg´sklassen...å den ena sa att det bäst sa finns är att känna doften av en kvinna inne i arbetslokalen där jag stod. Hahah de va sååå sunkiga men väldigt roliga! Den ena såg precis ut som ha i ”en annan del av köping” den stora luffsen som inte säger så mycket...asså de va galet lika! Men denna snubben höll inte igen med sin grova göteborska! haha

 

Vi gjorde upp ett bra pris och det blev billigt!

Men fick det än billigare! Hahaha det skulle kostat strax över 3000:- för alla hål i luckorna skulle spacklas igen och sen borras dit endast ett nytt hål i varje å de skulle kosta en liten slant för  varje hål de borrade och spacklade men priset han sa till mig först var 2895:- å när jag kom tillbaka för att hämta och betala sa han, ja du Nora, ska vi säga 2900:-?  

-Låter helt fantastiskt bra det där!!!, sa ja !

 

Hade ju liiiiiiiiiiiite beslutsångest för vilken färg jag skulle ha, å jag med mitt ”braiga” färgseende skrämde skiten ur gubben som skulle fixa mina luckor!

Han trodde jag skämtade när vi stod och kollade på färgkartorna. Han pekade på en färg som han sa vara grå/lila men den var mörkbrun!

Den färg jag hade valt ut  när jag kom dit var tydligen grå med grönt i sig... ganska mycket grönt. Men jag tyckte den bara var grå!

Ja ni förstår!

Fick i alla fall tillslut hittat en bra färg som va kanonfin! Mörk mörk grå som går i lite blått så när solen skiner in i köksfönstret ser man lite blått.

 

Köksbordet står på plats med fyra snygga stolar till, lampan är upphängd och nu är det väl bara spis,köksfläkt och kyl och frys som saknas!

 

I vardagsrummet har jag fått upp basen och gitarren på väggen samt köpt en snygg hylla ”expediten” på i IKEA (8 hyllor)

 

 

Jag håller ju på att försöka bli av med min pluffsiga mage. Har ju börjat gå ut och springa samt vara noggrann med vad jag stoppar i mig, å nu kommer jag i min balklänning!! Jippie!!

(En gammal bild, antagligen samma dag då jag spontant köpte den, fast jag inte ens skulle på nån bal...)

Drog på mig den en dag när jag var ensam här och det skulle jag inte ha gjort!

På något sätt fick jag dragit upp hela dragkedjan å sen pillat in armarna i ärmarna och smack så satt den på... men.... sen satt den fast!

Nådde inte längre dragkedjen bak i nacken för den är sydd så, så att man knappt kan krama någon..så jag fick panik!

Var på väg ut i hallen för att gå och knacka på hos grannen för hjälp med dragkedjan...men kom på i samma stund som jag öppnade dörren att jag hade ju fan inga kläder under klänningen.

Det går an att skratta nu efteråt men då hade jag panik. Hunden skulle ut och kissa och det var sent som fasen... jag fick verkligen inte av mig den och fick då dra å slita och det knakade i sömmarna ...efter mycket slit fick jag av mig den och då var jag genomsvett av paniken jag hade innan. Kollade över klänningen men det verkar inte som de gått sönder..men det kan inte varit bra att slita upp dragkedjan utan att dra i den där lilla pluppen som man stänger och öppnar den med. Men nu vet jag att den går på och att jag INTE ska ta på mig den när jag är ensam för då får man inte av sig den!

 

Man lär sig av sina misstag...ibland...! ;-)

 

Vad det gäller mitt liv just nu så lever jag livet för fullt.

Tar vara på mina nära och kära samt fortsätter att planera allt efter dagen som kommer och gör det som faller mig in, vilket jag trivs med!

Min semester börjar närma sig sitt slut, och jag måste erkänna att jag saknar jobbet!

Nu ska jag svänga upp till ön en snabbis och kapa några skruvar till mina handtag som ska sitta på mina köksluckor och jaaaa det kommer bilder, men vill få klart hela köket först så man ser ”innan” och ”efter”-bilder!

 

Sandra var en ängel som hjälpte mig med att hämta luckorna hos dom SNYGGA GRABBARNA, när Mr P låg hemma å va sjuk. Men det fixade vi galant!

 

Ha det bra allesammans!!!

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0