Hon är död!



I morse ringde min granne Nina, hemma från Tjörn...och meddelade att hennes man hittat vår katt överkörd på vägen.
Missan va jättedöd och jätteöverkörd! Ingen trevlig syn alls vad jag förstod!
Antar att hon kände att det var bättre att jag ringde hem till mor och far och sa det än hon...
Jag ringde vidrare till mor och far för att meddela detta men pappa hade sett blodfläcken på vägen samt katten när han var ute med hundarna på promenad. Missan var då ännu varm så det måste skett strax innan han kom dit.
Usch vad tråkigt sånt här är!

Missan som kom till oss som vildkatt och senare blev en tamkatt med en mycket stark personlighet, hon hann vinna mångas hjärtan.
Hon fanns alltid runt omkring även när man inte såg henne.
Hon älskade att leka och kela !!






Bara känslan av att inte ha någon katt hemma längre fick mamma och pappa att tänka till lite och kom då på att vi faktiskt klurat ut vart ifrån Missan kanske kom ifrån innan hon bosatte sig hos oss.
Det är ändå en speciell teckning på henne och så är hon svanslös och otroligt liten i kroppen.
Så de ringde till dom och frågade om de hade några kattungar '??
Det hade dom men visste inte vart mamman hade gömt kattungarna men de skulle leta och föröska få tag på en som vi kunde få!!

Ingen katt i världen kan ju ersätta Missan, men en katt ska vi ha!

Vila i frid lilla Missan!!! ♥


Kom nyss tillbaka från en snabb visit upp till Tjörn då jag hämtade Akhela!
Hon har varit där på minisemester nu när jag har varit på galejj! haha

Köpte med mig en kartong med jordgubbar å sen snodde jag några rosor i mammas rabattt som jag gav dem dels för att beklaga sorgen men även för att de varit så gulliga och passat min lilla skrutta!
Satt ute på altanen och käkade jordgubbar och pratade lite om helgen som varit.

Sen tog jag bilen till Nina, grannen, haha de tar ju nästan 40 sekunder att gå dit, men tog bilen så va la där på 30 sekunder haha
Sa hej och stämde av läget och sen for jag ner till stan igen!

Igår kväll skulle jag ju göra pastasallad med fetaost och kyckling till bara mig, men när ja gjort klart den insåg jag att jag gjort mat till ca 6 personer... hm.. Ringde Kallekalle å frågade om han inte va sugen på lite sallad, å han är ju alltid hungrig så han hoppade in i bilen omgående å körde från uddevalla ner hit.

Innan  hann komma hit stack jag bort till Frugan och Tim för att se hur lägenheten såg ut med alla möbler i!
Det blev kanonfint!! Hoppas på att kunna få i ordning i min lya snart oxå.
Funderar på att fixa till köket även om de kommer snart å ska fixa badrummet. ORKAR inte vänta längre å ha de så här!
Å nu när man har semester får man ju passa på!!!

Kallekalle hade med sig cider och öl å till de käkade vi min goda sallad



kollade på nån film som gick på tv.
En rätt störd film ...men den dög i krig!

Nu ska jag ta mig lite kycklingsallad! :-) har liiiite över!!

kramhajj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0