Målat om köket!

Ikväll fick jag ett ryck! Orkar inte med min snygga tapet i köket längre!!!
Orkar heller inte vänta tills de kommit och renoverat mitt badrum för det verkar ju dröja hur länge som helst!
De skulle kommit i mars, men de är fan ingen som renoverat mitt badrum ännu...
Och jag ville helst vänta med köksrenoveringen tills badrummet blev klart men nu blev det inte så!

Så jag for ut till Flüggers ikväll och snackade lite med dom vad man ska ha för typ av färg i ett kök.
Fick veta det jag behövde, sedan åkte jag till ett ställe där de har NÅGOT billigare färg men inhåller samma.
Köpte två hinkar med Vit färg.

Såhär snygg tapet var det i köket innan...



Är det den inte vacker??!


Tog även en närbild på den vackra tapeten!!!

Spacklade där det behövdes och slipade sedan till det så det blev en jämn yta!
Sen började jag tejpa å fan vad jag hatar att tejpa taklinjen...JAG ÄR FÖR KORT!
Hade bara en pall och stod på tånaglarna för att nå... men min envishet gav resultat så efter mycket slit fick jag tejpat uppe vid taket och även listerna!
Sen drog jag på mig mina otroligt snygga målarbrallor som har mycket färg på sig!
Fattar inte hur det kan komma så mycket färg på mig, när det är på väggen färgen skall vara!

Målade två väggar ikväll...sen orkade jag inte mer... Två gånger målade jag med den vita färgen och jag måste säga att det blev riktigt jävla bra!
*Ger mig själv en klapp på axeln*

Hade dåligt ljus å mobilen har ju ingen blixt så jag tycker inte riktigt att det framgår på bilden att färgen är vit, men den är kritvit!



Undertiden som jag målade drack jag lite öl och poppade musik!
Det var fantasktiskt gött faktiskt!!
I morgon ska jag måla resten och sen ska jag kolla ifall jag hittar något bra ställe som lackerar om skåpsluckor!

Så denna kvällen tycker jag gick med en jävla fart faktiskt! Är helt slut nu... Har legat i ett långt hett bad och försökt skrubba bort all vit färg som jag hade i ansiktet, armarna och på händerna! Tror jag fick bort nästan allt! Vet ju att jag kommer få lika mkt färg på mig i morgon! haha

Nu blir det till att sova!!!

GOD NATT PÅ ER!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0