HATA KÖ!!

Efter ett par timmars sömn var jag redo för ÄNNU en trip ut till Bauhaus för att köpa sån där JÄVLA KAKELPLAST!
Våga köpa fler rullar vid första tillfället än att åka ut tre ggr för att få kökets kakel iordning!
Men nä då!! haha


Frugan


Frilla rasade lite så måste piffa till...
Ska ju ändå in på Bauhaus, där kan man inte gå å se ut hur som helst! hahha



ÅÅh en spegel, måste kolla hur vi ser ut!!
Vi kunde snabbt konstatera att vi var helt fantastiskt snygga!


Vi jobbar mycket på att inte ha ett leende på kort på Frugan men de går ju inte!

Så vi gjorde ännu ett försök i samma pose


Öhh men NÄ vi la ner det projektet med att inte lee på kort!!!


Att vara  & se "normala" och sofitstikerade ut på kort, har vi oxå lagt ner!


Åhh ännu en spegel!!
Bilden blev suddig men vi kan säga att vi såg BRA ut!!


Och som vanligt var det KÖÖÖÖ!

VÅGA ÖPPNA FLER KASSOR!

Jag blev galen!! Stod och spydde galla över den långsamma killen i kassan.
Jag började otåligt stampa i golvet och sucka!
Yttrade alla mina åsikter högt i kön av irritation och den sista som tog mig på allvar var ju så klart Frugan!


usch vad hon skrattade och jag kokade av irritation över att killen i kassan fick gå och
leta efter en streck-kod ute i butiken som inte var inlagd i datasystemet!

TRÖTTSAMT VÄRRE!!!

vi hade full koll på vad våra saker kostade ifall det skulle inträffa samma sak som de förra gångerna..nämligen att streck-koden inte är inlagd i systemet. Hur svårt kan det vara???
Men det verkade som de reagerat på vår frustration de två senaste gångerna så nu fanns det med !! TJOHOOO!!

(kan det vara så att INGEN ANNAN köpt den kakelplastsorten innan KANSKE???)



Kom i alla fall ut därifrån självgåendes utan att ha blivit utslängd, så det var väl lite bra.

Efter det åkte vi hem till Petter och hämtade min vindunk!!
Det var en hel del vin kvar :-)
På vägen hem stannade vi till och köpte med oss Indisk mat på mitt favvoställe!
Vi fick vänta ovanligt länge så vi fördrev tiden med att ta lite bilder ...


Menyn ser ut såhär!!


Kan det bli mer tydligt vad de serverar för mat? Där i den fina låg menyerna!


Det blev tydligt att det inte bara är jag som är egenkär, när vi såg bilden på en av
kockarna som de satt upp alldeles vid kassan.
En fantastiskt vacker bild får vi lov att säga!!!


Dricksskålen var långt ifrån fylld, men några små mynt fanns det å de skulle väl vara bra till
parkeringspengar, menade Frugan, när hon upptäckte övervakningskameran som satt riktad mot kassan!!
Så de fick så snällt behålla sina femtioöringar!

Åkte sedan hem till henne och lämnade sakerna och gjorde klart kökskaklet, så nu jävlar blir det inte i det ärendet vi kommer att besöka Bauhaus igen!
Sen for vi hem till mig och åt MAT!
Jag var helt svimmfärdig för jag var så hungrig och trött...
Jag beställde "grillat", fyra olika sorters grillat kött!



Min pappa har alltid sagt att man ska tugga 20 gånger på varje tugga..
men det gjorde jag INTE !!
Bara efter några få minuter såg min tallrik ut såhär!



Så snabbt gick det ner och jag blev proppmätt, då jag med panik kom på att jag INTE hann ta någon laktostablett.
Så det gick åt HELVETE!
Magen svullnade upp så mycket så jag kände mig som om jag var gravid i åttonde månaden!
Så de senaste tiden har jag legat på soffan med en STOR & ÖM mage!
Men nu börjar det ge med sig !

Vinet slinker ner sakta men säkert för min del, men för Frugans del går det undan! haha

Kvällen har varit mysig och soft, och hon stannar tills i morgon!
Det är alltid gött att ha någon här tycker jag!

Nu ska vi koncentrera oss på att dricka lite vin..eller menade att JAG ska försöka hinna ikapp hennes vinintag!

Ha en trevlig kväll

Pösshajj Nora & Frugan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0