Plaskeblöt!



Är nyss hemkommen från Frugan!
Är plaskeblöt, då jag tog mig en promenad hem i det härliga regnet.
Å mamma du kan vara lugn, jag hade både överfallslarm, bodygardspray och hunden med mig! OCH benreflexer!!


För att läsa mer om detta, klicka på bilden!



Vill du veta hur det fungerar klicka på bilden...

Vad det gäller larmet så är det inte det bästa, då jag alltid haft sånna med mig när jag behövt gå ensam kvällstid...men har av egen erfarenhet fått veta att det går att få tyst på larmet genom några rejäla stamp.. men bara ljudet av det som ger uppmärksamhet skrämmer de flesta. Det är helt klart bättre än inget å jag kan ju säga att ha de i väskan är ingen bra idee, det ska vara tillgängligt!

Boryguardsprayen, även den provad, den färgar verkligen bra och det är tydligen ingen skön upplevelse att få den sprayad i ansiktet. Har aldrig använt den i nödsituation, bara provat på en envis full polare som inte trodde att den var så hemsk.

Även om det bara är en kilometer hem från frugan så litar jag inte på något område. Ensam tjej kvällstid och så har man druckit lite vin oxå, de känns som att det är bättre att ligga steget före än att tänka efteråt när det är försent!

Och jag och mina reflexer, det går inte att rubba! Är man uppvuxen på Tjörn som saknar gatubelysning så vet man att vill man synas så är det reflexer som gäller. Jag stör mig ofta på fotgängare som tror de syns så jävla bra när de är ute och går kvällstid, när man kommer körandes, men där tar de fel! När man väl hinner uppfatta dem så är det på gränsen till försent om de går på fel ställe, så jag går hellre med ett par fula reflexer runt fotlederna än att bli en blöt fläck på vägen!

Har alltså varit hos Frugan och delat på en flasa vitt och syndat i oss pizza!
Ibland måst man unna sig lite av det feta!!

Bjuder inte på några snygga bilder av oss från ikväll då vi kände att vi va lite FÖR SNYGGA!
Vill inte att folk ska tappa ögonen och endast besöka bloggen för vårt snygga utseende, haha men några som mer än gärna ställde upp på bild var hennes snygga äggkoppar!


Är dom inte snygga?? om jag skulle få döpa dom skulle de heta
Kerstin & Doris!



Akhela hängde inte alls med i konversationerna vi hade ikväll
utan stod istället och blängde på det jävla regnet som öste ner!!


Denna filmen visades ikväll på kanal 6 å jag tycker pesonligen att den är riktigt bra!


Nu blev det ju inte så att vi direkt kollade på filmen utan hade fullt upp med att snacka killar och massa annat viktigt, så den stod mest på i bakgrunden.
Det är alltid lika trevligt att umgås med Christine, å det  är sällan tyst en minut för det finns SÅÅÅÅ mycket att prata om!
Känns underbart att hon fick träffa sin pojkvän i helgen, det gjorde gott det, kan inte vara lätt att ha distansförhållande!
Är otroligt glad över att jag har henne som vän!!

Fick ett oväntat samtal ikäll från Karlstad!
Det var min föredetta Taxichaffis som ringde och frågade vart jag hade tagit vägen!!
Blev gött paff när jag så på displayen att det var han som ringde, men fan va roligt ändå!
Åkte ALLTID taxi med bara honom. Gillar inte okända taxisnubbar! Bättre att ha en och samma samt att alltid åka för samma pris!
Frugan påpekade att jag tydligen hade lagt till med en rejäl värmländska när jag samtalade med honom. Själv tyckte jag att jag lät som alltid, men tydligen inte! haha Jag och dialekter= hopplös!

Nu blir det till att läsa lite bloggar, sen sova!!!

God Natt!!!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0