Blommor och en nybadad hund!

Idag har jag fått en söt liten väldoftande blombukett!!
Doftar ljuvligt!!




Har haft en bra dag på jobbet idag och även om vi inte va så många barn så har det varit fullt ös medvetslös ändå!
Jag och Carro stack en sväng till Rusta och köpte lite grejjer som vi behövde.

När jag kom hem gick jag ut med Akhela i busvädret...även om regnet verkligen öste ner gick vi bort till rasthagen och kastade pinnar.
Jag blev dyblöt bara efter några minuter och akhela va oxå redigt blöt och lerig efter allt springandes, även fast hon hade regntäcket på.
Det var rätt gött ute även fast ja va genomblöt så vi var ute ett bra tag innan vi knallade hemmåt.
De klaffsade i mina skor när jag gick...de va fyllda med vatten haha en härlig känsla ...noooot!

När jag kom in i lägenheten stängde jag in Akhela i badrummet, medan jag skulle springa in och hämta en handuk så ja kunde torka av henne.
När jag hämtat handuken och öppnar dörren står min hund i badkaret!



Hon ville antagligen bada, hon är som sin matte, galen i att bada.
Så de va bara att vrida på kranen!!

Badade henne länge och schamopnerade in henne och hon riktigt njöt!






Vanligtvis brukar jag ta och torka henne med hårblåsen men
det orkade jag inte idag, för jag va ju oxå blöt och behövde bada.
Så de blev snabbtorkning med handduken, sen blev hon nerbäddad i sin
fotölj med ett täcke på sig samt en filt.

Efter att jag badat, hamnade jag på soffan och här ligger jag nu.
Tror jag ska fortsätta kvällen i denna position.

ha de gött hajj


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0