Har käkat valkött

GLAD MIDSOMMAR PÅ ER ALLESAMMANS!!!

Igår när jag slutade jobbet ville jag inget annat än bara åka hem till lägenheten och SOVA!
Var sjukt trött och funderade på att sova en timma eller två innan jag skulle köra upp till Tjörn, men så ville jag gärna komma upp i tid för att hinna innan all trafik skulle stoppa upp vägarna...så jag åkte hem och snabb-packade lite sen slängde jag in hunden och mig i bilen och körde. Det var mycket bilar på vägen redan då..åkte från stan strax efter två.
När jag kom upp till Stenungsund, hade en bil krockat med en mopedist...det såg inte så bra ut...ambulansen kom precis fram till olycksplatsen när jag passerade...





Jag hoppas vekrligen det gick bra med de inblandade!!

När jag kom hem ville jag bara gå och sova, men fick i mig lite vin och orkade sitta och stämma av läget med mor min ute på altanen.
Sen tog det stopp...så det blev till att sova en timme.

Sedan mina vänner, då var det dax att få prova äta valkött!!


(antar att ni fattar att det är det bruna köttet som är det rökta valköttet)

Det var rökt valkött och jag var såååå nyfiken på hur det skulle smaka!!
Tog en tugga och när det kom in i munne och jag fick känna smak och konsistens blev det kräkreflexen som talade.
Hulkade verkligen till och mamma blev livrädd för att jag skulle spy rakt ut över bordet, men jag fick bukt på det hela och svalde.
Det var mest konsistensen tror jag som gjorde att jag blev äcklad...å så smakade det lite lever, och det klarar jag inte av att äta!
Men envis som jag är, ville jag ändå äta upp mina tre små bitar med valköttet, så jag hällde på massor med vitlökssås och lite annat som fanns på bordet, sen tuggade jag och svalde och bara tänkte snart är det nere!!

Fick i mig det och var jättemallig efteråt, även om jag inte gillade det alls! haha

JAG HAR ÄTIT VAL!!!

Sedan käkade vi grillat kött och våra egna potatisar! Det smakade mycket bättre!
Sen blev det lite likör och till kaffet.


Kände att jag inte riktigt hade koll på vilket glas jag skulle dricka ur...när jag tänkte kaffe så smakade det rödvin, för att jag tog fel glas, kanske man ska hålla sig till ett glas åt gången?!

Gick därefter över till grannen och tog en öl och stämmde av läget.
Somnade gött den kvällen.

Idag vaknade jag vid 8 men vägrade gå upp låg kvar i sängen till 9 då gick jag upp.
Molly, mamma och pappas ena hund fyllde 5 år så vi gjorde en god frukost och åt ute på altanen tillsammans.
Käkade blandannat jordgubbar, mumsigt va de, men dom jordgubbarna som var från tjörn var inte lika goda som dom svenska gubbarna jag köpte på Ica maxi som jag och herr Möller käkade. Men som sagt dom gick ner och Molly och Sally käkade dom gladerligen! Akhela fick inte vara med, för hon får inte äta mat vid bordet för mig...lite sträng är jag men vill inte att hon ska ha som vana att sitta och tigga när man äter!

Senare åkte vi ut till bokenäs till farmors sommarstuga och va med henne.
Vi grillade och åt gott, och jag tycker det var så mysigt att vi kunde sitta ute och äta.
Gick ner till "tores äng" och kollade på när alla barnfamiljer dansade runt midsommarstången.





Jag var inge sugen på att vara med men Akhela va sugen, det såg man!! Men de blev inge med det!

Åkte tillbaka till tjörn vid 5 tiden och när jag kom hem skulle jag egentligen gå direkt över till Nina och Magnus som hade midsommarfirande hemma med massa folk, men jag var bara tvungen att sova en timme först.
När jag sovit en timma och vaknade av att alarmet på mobilen tjöt kände jag mig helt väck! Hade velat sova för natten, men innan jag hann tänka hade jag börjat gå bortåt för jag ville ju i alla fall komma dit och säga hej.
Kom dit helt nyvaken, men det tog inte så lång tid innan jag kvicknade till lite av allt skratt.

Även där grillades det och vi kunde sitta ute, helt fantastiskt! Jag åt dock inget, kände att jag inte fick ner en endaste liten smula, inte ens POTATIS orkade jag äta, så ni fattar, jag var mätt!! Annars har jag alltid plats för potatis! haha
Satt och smuttade på min 3.5öl och skrattade stundtals halvt om halvt ihjäl mig av alla roligheter som vi delade när vi satt vid bordet.

Lasse hade gjort hemmagjord Tsatsiki men den såg inte ut som den kanske skulle ha gjort...
Ett halvt glas rödvin tappades ner i den och genast fick den röd färg haha efter den incidenten blev tsatsikin ett ställe där de la fimparna! HAHAHA hur ofrächt som helst, men roligt!!





Hann precis in med all disk och sånt innan regnet kom, det bara öste ner!
Men vad gjorde det när det har varit uppehåll typ hela dagen och halva kvällen?!

Gick hem vid 23 tiden och var nöjd med dagens alkoholintag som blev 1,5 folköl.

Nu har jag gått och lagt mig och är APTRÖTT!!!
Sov så gott och tack alla ni som skickat glad midsommar-sms eller ringt!!



pöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0