Jag dör av värmeslag!

Idag har det varit sjukt varmt på våran gård på förskolan...det blir alltid kokhett där och där sitter man och blir stekt!
Egentligen ska man inte klaga ¨på värmen men jag måste!
Det var för varmt och jag visste inte vart jag skulle ta vägen stundsvis.

I dag stack sig ett barn för första gången i år, på en geting. Som tur var hände det inget med honom men jag var observant, jag vet ju hur illa det kan bli när man får ett geting stick.

Det var även en unge som  blev bränd av en humla, men de gick bra med henne oxå!

Hade det varit jag som stack mig på en geting eller blev bränd av en humla hade det blivit till att ringa 112.
Är allergisk och jag har en kvart på mig innan luftrören svullnar igen och även ansiktet.
Måste skaffa en sån där getingspruta som jag kan ha med mig om det händer något.
Mest tänker jag på de gånger man är ute med båten eller så, då kan man inte hinna ta sig till sjukan på 15 minuter.

Ska faktiskt sova en timme nu, även om det är kanonväder ute, är helt slut.

pöss

Kommentarer
Postat av: Bernt-Alfred

Det är kärleken som är så het. Den skall svalkas med glass!



Hälsn.



Bernt-Alfred

2009-06-25 @ 00:01:25
URL: http://berntalfred.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0