Jaha..

Ja anledningen till att jag inte bloggat igår och i förrgår är för att jag itne haft något internet..de är grannens fel så skäll inte på mig! Men de är kul att ni visar intresse och vill läsa vad jag gör i mitt "roliga" liv...haahaa

I förrgår var jag depp... kände mig nere och ville bara dra täcket över huvudet och sova... men så blev det inte.
Gick hem till Christine senare på kvällen och fixade i hennes nya lya.
En av hennes kompisar var där oxå och de hade börjat göra något det VACKRA kaklet som hon hade i köket!

Före....


Efter...dock inte klart...



När vi var på Bauhaus sist gång så köpte hon kakelplast som hon nu klistrat upp.
Det blev sååå mycket snyggare!!

Vi tog ett glas rött oxå när vi pysslade där..eller kanske va de fler tssss...

Jag skruvad ut de gamla handtagen på hennes luckor och skulle sätta dit nya, men skruvarna var för långa så de sket sig, får skaffa lite kortare skruvar men handtagen gjorde mycke de med!

Före



Efter



Sen drog jag ut massa gamla plugg som satt i väggen och spacklade över hålen som blev.


bjuder på två snygga bilder som togs under kvällen...
 

Igår målade Christine och hennes kompis och de  ska bli kul å se hur de blev!
Tror till och med att de skulle tapetsera idag!

Efter att vi hade grejjat och lättat våra hjärtan så knallde vi hem till mig och där blev det djupa diskussioner.
Sen somnade vi på min soffa.
Eftersom jag började 6.30 igår så blev det att kliva upp tidigt för Christine men de va inga problem de inte!
Hon är en käck tjejj!! hehe

Är jätteglad att hon sov över, de kändes bra att  ha sällskap å inte vara ensam.


Igår efter jobbet dog jag. Jag somnade som en stock på soffan och när mamma ringde och väckte mig somnade jag om efter samtalet. Sen ringde Petter och väckte mig.
Va seg som fan å ville inte flytta arslet ur soffan men så blev det att jag åkte dit i alla fall.
Var inte med i matchen alls och kände mig yr och knasig.
Kanske de kunde bero på att jag hade druckit 6 koppar kaffe och ett glas vatten under dagen?

När jag skulle göra kaffe hos Petter satte jag på kaffet och gick därifrån UTAN ATT STÄLLA PÅ KANNAN!
Så när vi kom ut i köket var det kaffe ÖVERALLT!
Haha men jag tyckte de va de enda sättet att få honom till att städa på golvet under bänken där kaffebryggaren stod...(säger vi),....hehe

Kaffet gjorde mig inte ett piss piggare, snarare tröttare så jag la mig på golvet på Petters gosiga matta under skrivbordet med Akhela i famnen å där  låg jag medan Petter spelade in massa musik från LP skivor som han ska ha när han gör nya låtar.
Det var nog mer vettigt att ligga på hans matta och dega än att bara ligga hemma och tänka för mycket...
Roligt var det i alla fall att se honom, har ju inte setts på ett bra tag nu.

Idag har jag stekts levande!

I morse när jag vaknade kände jag att, nää ja kommer inte hinna i tid i dag så jag ringde och sa att jag kommer 30 senare och det var inga problem. Solen sken och det var hett redan på morgonkvisten.
När jag kom till jobbet hade jag ett guldigt paket liggandes där till mig!
Jisses va de är roligt att öppna paket.
Ullis hade öppnat sitt paket varsamt för att inte ha sönder sitt vackra papper, men jag har inte tålamod till sånt så jag slet upp paketet och där låg det gör fina grill bestick! En grill gaffel, en grill-stekspade och en grill-tång!
De va rejäla och bra och jag blev jätteglad för dom, ja som älskar och är mästare på att grilla oxå!
Fick dom av ett barn som gjorde sin sisat dag på dagis.
Även omjag inte jobbat där allt för länge så känner man att man kommer sakna ungarna jättemycket sedan när höst-terminen börjar!

Idag tog vi fram brandslangen  dels för att sätta ungarna i arbete att  skrubba stolarna som vi har vid matborde och även för att spruta vatten på dom.,.de gillade dom! Hahah jag ÄLSKAR vattenkrig!! Låg och vilade i 30 min efter maten med de små och blev så trött så jag var tvungen att sova lite på min rast!
V'ärmen tar ju dö på en snart.
Man ska inte klaga men de blir helt galet varmt inne på vår gård när de är soligt!
Men idag har jag verkligen sett till att dricka mycket vatten så jag kände mig bättre idag.
Hade två utvecklignssamtal idag efter jobbet oxå, de va skönt att få dom avklarade!

När jag kom hem gick jag bort till rasthagen och kastade Åke och körde slut på Akhela, det tog inte lång tid i den värmen som var idag. Sov ett tag på soffan sen kom "Mr Molgan" på besök. Vi kollade på 21 filmen på 6:an och käkade poppcorn. Filmen va la okej...har sett bättre. Det var Chaos, som vi kollade på.
Det var roligt att ses, det var ju inte igår om man säger så!
Men han var sig lik!

Nu har jag nyss varit ute på kvällen sista promenix och har även gått och lagt mig I SÄNGEN!
Har de senaste 3 nätterna inte orkat gå in till sängen utan sovit i soffan.
Den är ju så sjukt go att ligga i, men man är ju lite begränsad vad det gäller att snurra runt när man sover.
Sängen är ju ändu 240x200 å där kan man sova på alla håll och kanter, medan i soffan får man ligga still annars trillar man ner.

I morgona jobbar jag 8-16.
Senare på kvällen tänkte jag faktiskt träffa Christine men får la se hur man mår i morgon.
Ska köpa mer färg till henne på vägen hem från jobbet, så de kan bli till att dra på sig målarbrallorna i morgon!
Dom e snygga dom!

Nä nu orkar jag inte pladdra mer... känns som detta blogginlägget blev massa ordbajseri!

Och Bernt -Alfred..:
Jag ska absolut prova ditt förslag !
Det var en fantastiskt bra låt du hade på bloggen!
Kul att du är här inne och läser lite tycker jag!


GOD NATT PÅ ER!!!!

Najjjjt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0