När de inte blir som man tänkt sig!

Var ute med Akhela på en promenad för en stund sedan då de small till som FAN!
Trodde det var ett hus som flög i luften, så jag stannade till och lyssnade efter eventuella skrik, men de va knäpp tyst.
En annan som oxå var ute stannade till i samma ögonblick och lyssnade och sedan sa hon, men herregud vad var detta?
Inte fan vet jag sa jag, men nåt va de som small.
Damen skrattade och instämde.
Vi stod och kallpratade lite i väntan av ... ja de vet jag inte..kanske att de skulle komma en smäll till eller att någon skulle skrika på hjälp ....
Men det var helt tyst.
Efter att ha diskuterat smällen ett tag och även hunnit med att prata lite om det kommande midsommarvädret så gick vi åt var sitt håll.
Nyfiken som jag är, så knallade jag runt kvarteret lite men fann inget som tydde på något hus som flugit i luften...men visst undrar man vad det var som small..för de va en rejäl smäll.

När jag kom in fyllde jag upp badkaret med massa hett vatten och massa skumm...samt hällde upp en liten whisky som jag skulle ha när jag låg i badet och koppla av..
hoppade i badet men GLÖMDE stänga toadörren så NÅGON fördärvade min avkopplande stund i badet.
Jag nämner inga namn.. men någon stod med framtassarna på badkarskanten och visade med all sin tydlighet att denne ville göra mig sällskap i badet.

Det finns bildbevis!


Lätt att koppla av när man den här varelsen står och
gnyr och försöker övertala mig att säga: -ja hopp i då!


Å när inte det fungerar tar man till hundtricket med de sorgsna
hundögonen..."stackars mig ingen tycker om mig..."


Även om hon inte fick bada så tog hon i alla fall tillfället i akt för att
mumsa i sig 3 liter badskum....

Ja ja...låg där en LITEN stund i alla fall men de blev ju inte alls som jag hade tänkt mig!

Ligger därför nu nybadad och nerbäddad i sängen med lite av min whisky kvar i glaset och små smuttar på den undertiden som jag ska ta och läsa de bloggar jag brukar kika in på varje dag/kväll.


Saknar Dig...♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0